خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کارنامی با تاکید بر تلاش مجلس برای حل دو مشکل عمده جامعه کارگری:

برای امنیت شغلی و مزد کارگران باید فکر عاجل کرد

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه از رییس جمهور درخواست کرده است تا در جهت رفع مشکلات کارگران سالانه حداقل دو نشست با تشکل‌های کارگری داشته باشد از دستور آیت‌الله رییسی برای تحقق این امر خبر داد.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برخی مشکلات کارگران که باید در جهت بهبود شرایط زندگی این قشر رفع شوند، گفت: هم‌اکنون کارگران به دلیل وضعیت اقتصادی موجود با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند به همین دلیل ما در مجلس تلاش می‌کنیم که با رفع مشکلاتشان، شرایط زندگی آنها را ارتقا بخشیم کما اینکه در این دوره از مجلس اقداماتی در این راستا انجام شد که تصویب اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی یکی از این موارد بود.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس، ادامه داد: کارگران دو مشکل بسیار مهم دارند که یکی امنیت شغلی و دیگری مزد آنها است که لازم است برای رفع آنها تدبیری اساسی اندیشیده شود.



وی تصریح کرد: تضمین امنیت شغلی کارگران یکی از دغدغه‌های چندین ساله کارگران است که در دولت‌های مختلف شعارهای بسیاری پیرامون آن داده شده است اما هیچ کدام از این شعارها تحقق پیدا نکرده است.



رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مزد کارگران نیز از دیگر مشکلات این قشر است که در حال پیگیری رفع این مشکل این بخش هستیم تا به نتیجه مطلوبی منتهی شود.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده به عنوان رییس فراکسیون کارگری از رییس جمهور محترم درخواست کردم تا حداقل دوبار در سال نشستی با تشکل‌های کارگری داشته باشند و با توجه به اینکه وی به دنبال تحقق عدالت در تمام جغرافیای کشور است و تلاش می‌کند فضای زندگی تمام اقشار جامعه به سمت مثبت برود دستور لازم را در این زمینه صادر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 355473
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار