خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/02 - 03:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
آزادی خواه با اشاره به فرمایشات رهبری در حرم مطهر رضوی مطرح کرد:

با گسترش روابط تجاری با همسایگان وضعیت اقتصادی مناسب تر خواهد شد

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: اگر دولتمردان خود را معطل برجام بی فرجام نمی کردند و به گسترش روابط تجاری با همسایگان توجه جدی ترمی شد؛قطعا وضعیت اقتصادی مناسبت تری نسبت به شرایط فعلی داشتیم.

احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبری در مشهدالرضا مبنی بر اینکه کانال مالی اروپا به شوخی شبیه تر است،گفت: خارج شدن آمریکا و همچنین خروج عملی اروپا از این تعهد نامه با هماهنگی یکدیگر صورت پذیرفت؛چرا که نمی توانیم اعلام کنیم که آمریکا از برجام خارج شده است اما اروپا همچنان به این قرارداد پایبند است.



وی افزود: سال های متمادی پیوند ناگسستنی اروپا و آمریکا را در مرحله عمل مشاهده کردیم؛اگر چه مایل هستیم که اروپایی ها واقع بینانه عمل کنند و در ضمن فرصت را هم از دست ندهند و با کشورهای آسیای مرکزی به سبب تعدد جمعیت ارتباط خود را افزایش دهند تا مبادلات تجاری خود را با این کشورها افزایش دهند و قطعا این مسئله برای آینده اروپا خوب خواهد بود.



خروج آمریکا از برجام سبب عدم پایبندی اروپا به این تعهد نامه  شد



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اروپایی ها بخواهند به سهولت آسیای میانه و همچنین جمهوری اسلامی ایران را کنار بگذارد در واقع حماقت بزرگی را کرده است،البته ما حماقت های زیادی را از اروپایی تاکنون مشاهده کردیم و حمایت های متعصبانه اروپا از آمریکا که جز ضرر چیز دیگرعاید آنها نگردیده است، بیانگر همین موضوع بسیار مهم است.



عضو فراکسیون ولایی مجلس به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: بارها در صحن علنی مجلس تبادل نظر کردیم که بعد از خروج آمریکا از برجام بعید است که اروپایی هم پایبند به این قرارداد باشند و مراودات  تجاری و همچنین خط اعتباری را برای جمهوری اسلامی باز بگذارند.



سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق در مجامع بین المللی بازتاب گسرده ای داشت



آزادی خواه در بخش دیگری از گفت و گو خود به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق اشاره و تصریح کرد: سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق را مشاهده کردیم و بازتاب بسیار گسترده ای هم در مجامع بین المللی داشت،البته در این سفر گشایش هایی هم انجام پذیرفت و اقدامات مناسب تجاری بین دو کشور ایجاد شده است.



وی افزود: اگر سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق در سال های گذشته انجام می شد و خود را معطل برجام بی فرجام نمی کردند و به گسترش روابط تجاری با همسایگان توجه جدی ترمی شد؛قطعا وضعیت اقتصادی مناسبت تری نسبت به شرایط فعلی داشتیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 276799
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار