خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 14:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
قاسمی پور در تشریح نشست با سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان:

باید از ظرفیت های موجود در مریوان جهت اشتغالزایی جوانان استفاده کرد

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: نیروی انسانی جوان و پای کار بهترین ظرفیت در شهرستان مریوان است، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه گردشگری و ... برای اشتغالزایی برای این جوانان اقدام کرد.

شیوا قاسمی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست با سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: باید با تلاش و همراهی همه مجموعه‌ها با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی به سمت مهارت‌محور کردن مشاغل حرکت کنیم.



وی خاطرنشان کرد: امروز آمار افراد تحصیلکرده دانشگاهی بیکار در جامعه بالاست که ایجاد اشتغال برای این افراد با توجه به سطح توقعات آنها و متناسب با مدارک دانشگاهی دشوارتر از سایرین است.



نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما همزمان با تحصیل، مهارت هم کسب می‌کردند قطعاً امروز با این حجم از جوانان تحصیلکرده بیکار مواجه نبودیم.



وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای نقش مهمی دارد، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ و در تبصره ماده ۱۸ نگاهی ویژه به حوزه مهارت‌آموزی شده است.



قاسمی‌پور افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مریوان ظرفیت تبدیل به یک مرکز بین‌المللی دارد و این مهم می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای حضور مربیان حرفه‌ای و توانمند استان در اقلیم کردستان عراق باشد.



وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی جوان و پای کار بهترین ظرفیت در شهرستان مریوان است، لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه گردشگری و غیره برای اشتغالزایی برای این جوانان اقدام کرد.



نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست و جامعه نیاز به تحول و کار جهادی دارد، گفت: همه دستگاه‌ها و متولیان امر باید با همراهی و هماهنگی مناسب در راستای رفع مشکلات سد راه اشتغال گام بردارند و با این کار ضمن کاهش نرخ بیکاری زمینه رونق اقتصادی را در این شهرستان مرزی فراهم سازند.



وی تصریح کرد: انتقال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاها با دیدگاه هر روستا یک حرفه، باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا برندسازی‌های لازم انجام شود.



قاسمی‌پور افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی این خانواده‌ها ایفا کند و زمینه ارتقای شرایط زندگی آنها را به نحو شایسته فراهم سازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 374544
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار