خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/31 - 13:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

انتقاد کوچکی‌نژاد از تعلل دانشگاه‌ پیام نور در جذب دانشجویان خارجی

نماینده مردم رشت در مجلس از عملکرد وزارت علوم به ویژه دانشگاه پیام نور در تبادل دانشجو با دانشگاه‌های بین المللی با وجود تأکید برنامه ششم توسعه انتقاد کرد.

جبار کوچکی‌نژاد در‌ گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس ماده 64 و 65 برنامه ششم توسعه وزارت علوم، ملزم به تأسیس واحدهای بین المللی دانشگاه پیام نور در خارج از کشور کرده است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در قانون برنامه تأکید شده که برای جذب دانشجویان خارجی نیز در داخل کشور از طریق دانشگاه پیام نور عمل شود.



وی با بیان اینکه وزارت علوم به هیچ یک از این دو مورد عمل نکرده است، گفت: تبادل دانشجو یکی از مواردی است که قانون برنامه نسبت به آن تأکید داشته ولی وزارت علوم در این راستا اقدامی نکرده؛ بر همین مبنا وزیر علوم باید توضیح دهد چرا بند «د» ماده 64 قانون برنامه ششم  برای ایجاد دانشگاه بین المللی پیام نور (هاب) را اجرایی نکرده است.



دولت برای تحقق سهم 1.8 درصدی دانشجویان خارجی اقدامی نکرده است



کوچکی‌نژاد یادآور شد: دولت موظف است به منظور حضور موثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین‌المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری، در طول برنامه به عددهای موجود در جداول ماده 66 عمل کند.



وی ادامه داد: در جداول ماده 66 قانون برنامه ششم سهم دانشجویان خارجی 1.8 درصد در سال 1400 پیش بینی شده که هر یک از دانشگاه‌ها به نوبه خود باید در تحقق این رقم برنامه داشته باشند.



سئوال از وزیر در آستانه ورود به صحن علنی



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: پاسخ‌های وزیر در این زمینه در کمیسیون آموزش قانع کننده نبود و سئوال از وزیر در آستانه ورود به صحن قرار دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 305001
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار