خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/15 - 15:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
حسن‌پور بیگلری مطرح کرد:

امضاهای طلایی پشت رانت ها/دولت باید حمایت از مصرف کننده را در دستور کار قرار دهد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، می گوید: در تمامی مواردی که امضاهای طلایی پشت رانت وجود دارد آن رانت باید از کشور حذف شود.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، که درباره لزوم قیمت گذاری محصولات کشاورزی و اقلام اساسی مردم بر اساس نرخ واقعی گفت و گو می کرد، افزود: دیروز با مدیران کارخانجات آرد جلسه ای داشتم که در این جلسه آنها اعلام کردند که از سال 93 هیچ گونه افزایشی در عرضه خدمات خود نداشته اند؛ در حالی که هم هزینه کارگر و هم هزینه لوازم مصرفی آنان در این سال ها چندین برابر شده است.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نه تنها در بحث محصولات کشاورزی بلکه در تمامی مواردی که امضای طلایی پشت رانت وجود دارد آن رانت باید از کشور حذف شود، خاطرنشان کرد: امروز کشاورز ضرر می کند و دولت اگر برنامه ای برای حمایت از این قشر دارد باید سریع تر وارد عمل شود. این درست نیست که عده خاصی از وضع موجود متضرر شوند و عده دیگری سودهای کلان و میلیاردی ببرند.



وی اشاره کرد: رانت مساوی با فساد است و من با هر نوع رانتی در کشور مخالفم؛ اینکه رانت در اختیار عده ای باشد و تعداد دیگری از حداقل امکانات هم محروم باشند، نه شرعی و قانونی است و نه به صلاح مردم است.



 نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت شفاف سازی از سوی دولت اضافه کرد: مردم باید به صورت شفاف در جریان همه امور قرار بگیرند و بدانند که ما به هیچ عنوان قصدمان تحت فشار گذاشتن مصرف کننده و تحمیل قیمت به این قشر نیست، به همین دلیل هم دولت باید به گونه دیگری موضوع حمایت از مصرف کننده را در دستور کار قرار بدهد./



بیشتر بخوانید: تنها راه مبارزه جدی با فساد بریدن دست رانتخواران است



پایان پیام

  • کد خبر : 263505
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار