خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/03/10 - 09:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
تاجگردون مطرح کرد؛

اصلاح قانون بودجه‌نویسی ضرورت دارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در دور دهم مجلس گفت: اصلاح قانون بودجه‌نویسی یکی از آرزوهای من بود که محقق نشد و اگر در دور یازدهم مجلس شرایط کارشناسی قوی‌تری وجود داشته باشد، اصلاح این قانون یکی از اولویت‌های مهم خواهد بود.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به لزوم اصلاح فرایند و قانون برنامه، بودجه و محاسبات در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا در دور هشتم و نهم مجلس طرحی برای اصلاح روند بودجه‌نویسی نوشته شد و در دور دهم هم جلسات مفصلی برای بررسی این طرح برگزار شد.



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در دور دهم مجلس با بیان اینکه قانون بودجه‌نویسی در کشور قانون خوبی است اما به روز نیست، تصریح کرد: نگرانی ما برای نهایی نکردن طرح اصلاح قانون بودجه‌نویسی در کشور این بود که معمولا قوانین مادر در زمان تصمیم‌گیری نهایی در صحن علنی مجلس خراب‌تر می‌شوند.



منتخب مردم گچساران در دور یازدهم مجلس بیان کرد: کلیات طرح اصلاح قانون بودجه‌نویسی در کمیسیون برنامه و بودجه هم تصویب شد اما نگرانی نسبت به اینکه ساختار موجود که از سال 52 تاکنون در حال اجراست، بدتر شود اجازه اصلاح نهایی را نداد.



وی ادامه داد: در صورتی که همه بر اصلاح این قانون توافق دارند و شاید بسیاری از ضعف‌های نظام برنامه و بودجه‌ریزی با این اصلاح حل شود. این موضوع یکی از آرزوهای من بود که محقق نشد و اگر در دور یازدهم مجلس شرایط کارشناسی قوی‌تری وجود داشته باشد، اصلاح این قانون یکی از اولویت‌های مهم خواهد بود.



تاجگردون با اشاره به اینکه بروزرسانی این قانون مسلما شرایط بهتری را رقم خواهد زد، اظهار کرد: این نگرانی وجود دارد که با تصویب یک پیشنهاد کارشناسی نشده در صحن علنی، ساختار بودجه‌نویسی خراب و اوضاع بدتر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 298485
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار