خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/21 - 10:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
تلاش کمیسیون فرهنگی در بودجه ۱۴۰۱ برای حمایت از عرصه فرهنگ و هنر

از حذف مالیات بر ارزش افزوده تبلیغات کالاهای فرهنگی تا حمایت از نشریات چاپی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از معافیت مالیاتی به واسطه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اعتبارات اختصاص داده شده به فرهنگ و هنر در لایحه بودجه۱۴۰۱ گفت: کمیسیون فرهنگی تلاش کرد از محل تبصره ۱۴ لایحه بودجه،  اعتباراتی را برای حمایت از فرهنگ و هنر کشور اختصاص دهد، از محل همین تبصره اعداد و ارقامی را برای صندوق حمایت از هنرمندان، تقویت سینما، تئاتر، مراکزی که در فعالیت فرهنگی و هنری نقشی در تقویت اقدامات فرهنگی دارند و ...، اختصاص داده شود. 



کمیسیون فرهنگی حامی رسانه‌ها به ویژه مطبوعات چاپی است



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: از جمله اقدامات و تلاش‌های کمیسیون فرهنگی حذف مالیات بر تبلیغات کالا و خدمات در روزنامه‌ها و نشریات بود، اعضای کمیسیون تلفیق بعد از موافقت با اصل این ماجرا با الحاق یک بند به تبصره ۹ لایحه بودجه و به موجب مصوبه ای، نشریات و مطبوعات را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف کردند. بر این اساس، تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول جز (۳) بند ( ب) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیست.



گام بلند حمایتی کمیسیون تلفیق از رسانه های چاپی



وی در ادامه یاد آور شد: رسانه‌های چاپی، روزنامه‌ها و نشریات در چند سال اخیر با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند تا جایی که به دلیل کمبود منابع مالی و نبود حمایت‌ها شاهد تعطیلی تعدادی از آنها نیز بودیم، حذف مالیات تعلق گرفته به تبلیغات روزنامه‌ها گام بلند کمیسیون تلفیق برای این رسانه‌ها است، هر چند اعضای کمیسیون فرهنگی اعتقاد دارند این کمک‌ها باید در سطح وسیع تر از صنعت چاپ و نشر و مطبوعات کاغذی صورت پذیرد.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یارانه مطالعه در سبد هزینه هر خانوار اظهار داشت: باید در سبد هزینه هر خانوار، یارانه مطالعه گنجانده شود تا شاهد رشد میزان سرانه مطالعه در سطح کل کشور باشیم، این یارانه می‌تواند در قالب تولید کتاب و چاپ نشریات و مطبوعات باشد، این موضوع از پیشنهادات کمیسیون فرهنگی بوده که  طی جلساتی مورد بررسی قرار گرفته است./



پایان پیام

  • کد خبر : 337073
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار