خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/02 - 16:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حیدری مطرح کرد:

ارائه پیشنهاد برای حذف مالیات مطبوعات در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال 1401 باید با ارائه پیشنهاداتی معافیت مالیات مطبوعات برقرار شود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مالیات هرگونه تبلیغات کالا و خدمات داخلی در روزنامه‌هاو نشریات گفت: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی در کشور هستند که می‌توانند کشور را به سمت پویایی و پایندگی برسانند؛ بر همین اساس باید حمایت مادی و معنوی از رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها و مطبوعات در این شرایط اقتصادی نامناسب مورد توجه تمام مسئولان باشد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس یازدهم افزود: تعیین مالیات بر تبلیغات روزنامه‌ها با توجه به گرانی کاغذ به صلاح نیست و این موضوع با ارائه پیشنهاد در دستور کار کمیسیون تلفیق مجلس قرار خواهد گرفت.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: حداقل کمکی که می‌توان به مطبوعات در این شریط اقتصادی کرد علاوه بر معافیت مالیاتی باید یارانه حمایتی نیز برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شود. در لایحه بودجه سال 1401 اگر موردی از پرداخت مالیات مطبوعات عنوان شده باشد، تلاش نمایندگان مبنی بر حذف آن خواهد بود و همچنین اگر حذف مالیات بر مطبوعات عنوان نشده باشد در قالب پیشنهاد ارائه می‌شود.



حیدری در پایان خاطر نشان کرد: حمایت از رسانه‌ها چه کاغذی چه الکترونیکی یک رسالت است نباید درحد شعار و  مختص به روز خاصی باشد؛ توجه به نوسانات نرخ ارز و پروسه طولانی واردات کاغذ،  خسارات سنگینی به اهالی مطبوعات وارد کرد و حتی شاهد تعطیلی تعدادی از آنها هم بوده‌ایم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 336096
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار