خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/05 - 10:56
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
موسوی:

اجرای قانون هوای پاک باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مجلس قوانینی را درباره ارتقای کیفیت خودرو و بهبود کیفیت سوخت به تصویب رساند اما متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف، این قوانین را اجرا نمی‌کنند.

سیدفرید موسوی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آلودگی شدید هوای پایتخت، گفت: متأسفانه آلودگی هوا موضوعی است که در سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده است و این موضوع به ویژه در ماه‌های سرد سال و زمستان بیشتر پیش می‌آید.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید همواره به دنبال حل معضلاتی چون آلودگی هوا باشیم اما متأسفانه رویه معمولا به این شکل است که زمانی که زلزله اتفاق می‌افتد، بحث استحکام ساختمان‌ها مطرح می‌شود و همچنین صرفا در ماه‌های سرد سال موضوع آلودگی هوا مورد توجه قرار می‌گیرد و پس از مدتی این مسائل به فراموشی سپرده می‌شود.



ضرورت بهبود کیفیت خودرو و سوخت



وی با بیان اینکه متأسفانه قوانین مصوب مجلس درباره رفع آلودگی هوا اجرا نمی‌شود، ادامه داد: ما مواردی چون ارتقای کیفیت خودرو و بهبود کیفیت سوخت را قانونی کردیم اما متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف، این قوانین را اجرا نمی‌کنند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با آلودگی هوا در طی سال همه مسئولان باید مصمم باشند، افزود: با تعطیلی مدارس، فقط صورت مسئله پاک می‌شود و مسئولان ذیربط باید در طول سال عزم کافی برای مبارزه با معضل آلودگی هوا داشته باشند چرا که این معضل پدیده ناشناخته‌ای نیست و علت آن به آلایندگی‌های حاصل از خودروهای سبک و سنگین و همچنین پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع اطراف شهر بازمی‌گردد.



تبعات منفی آلودگی هوا بسیار آزاردهنده است



موسوی با بیان اینکه برای رفع آلودگی هوا به ویژه در کلانشهری چون تهران باید اقدامات جدی و اساسی در نظر گرفته شود، گفت: تبعات منفی آلودگی هوا بسیار آزاردهنده است و متأسفانه بعضاً تبعات حاصل از آن انعکاس پیدا نمی‌کند و می‌تواند مشکلاتی را برای سلامت مردم به همراه داشته باشد.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان به مرّ قانون توجه کنند و اجرای قانون هوای پاک را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند که بخش‌هایی از اجرای قانون را معطل نگه دارند درحالی‌که معضل آلودگی هوا به صورت مستقیم با سلامت جامعه درگیر است و باید مجریان به این نکته توجه کنند که هیچ اولویتی بالاتر از سلامت مردم نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 291728
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار