خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/20 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
باقرزاده خبر داد:

اتخاذ تدابیری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کاهش هزینه درمان افراد نیازمند در برنامه هفتم

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از تلاش مجلس برای اتخاذ تدابیری در برنامه هفتم توسعه به منظور ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، عدالت در پرداخت ها و کاهش جدی هزینه درمان افراد نیازمند خبر داد.

علی اصغر باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ایرادات جدی به برنامه هفتم توسعه وارد است، گفت: برنامه در اغلب حوزه ها از جمله سلامت، آموزش و پرورش، کارگران و ایثارگران دارای ایرادات فراوانی است که باید رفع شوند البته در حال حاضر موضوع بازنشستگی برای ما در اولویت است و به طور حتم تلاش خواهیم کرد که مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان مانند گذشته بر اساس 2 سال آخر خدمت باشد و افزایش سن بازنشستگی هم حذف شود.



وی افزود: عدالت در پرداخت ها و دسترسی عادلانه به خدمات حوزه سلامت برای ما امری مهم است و در تلاش برای اتخاذ تدابیری برای تحقق آنها هستیم.



نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان کمبود تجهیزات و دارو نیست بلکه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است زیرا تا زمانی که پزشک نداشته باشیم هر اندازه که بیمارستان ها را تجهیز کنیم مشکلات کاهش نخواهد یافت و باید به گونه ای اقدام کرد که ماندگاری پزشکان در مناطق محروم افزایش یابد و مردم برای درمان راهی کلانشهرها و پایتخت نشوند.



باقرزاده یادآور شد: در مورد موضوعات مختلف حوزه سلامت در بحث دارو و بیمه ها هم ورودی جدی خواهیم داشت و نهایت اهتمام خود را به کار خواهیم برد تا افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمترین پرداختی ها را داشته باشند و حتی هزینه درمان آنها رایگان شود همچنین باید تلاش کرد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و ده درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت اختصاص یابد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364735
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار