خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/05/11 - 16:53
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
دهقانی فیروزآبادی مطرح کرد:

ابعاد حقوقی درخواست تصرف دارایی‌های ایران در انگلیس به عنوان غرامت حادثه 11 سپتامبر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلستشریح می کند که کدام دادگاه صلاحیت رسیدگی به طرح دعوی خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر را دارد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به درخواست خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر از دادگاه عالی انگلیس مبنی بر تصرف دارایی‌های ایران در این کشور، گفت: باید اذعان کرد که آمریکایی ها از همه ابزارها برای ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان استفاده می کندکه موضوع مذکور نیز در این راستا تلقی می شود.



آمریکا با مولودی همچون داعش نمی تواند ایران را محکوم به پرورش القاعده کند



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که گروه تروریستی داعش دست پرورده ایالات متحده است و نامزدهای انتخاباتی در این کشور بر سر این موضوع مناقشه داشتند، اظهار کرد: بر این اساس آمریکایی ها نمی توانند ادعا کنند ایران اسلامی که همواره قربانی تروریسم بوده در حادثه ۱۱ سپتامبر دست داشته است.



وی ادامه داد: همچنین باید گفت که کشوری که حامی اول تروریست در خاورمیانه و البته سراسر دنیا تلقی می شود نمی تواند ایران را متهم به حمایت از گروه القاعده کند.



چگونه آموزه های وهابی حادثه 11 سپتامبر را رقم زد



دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه کارشناسان اعتقاد دارند که القاعده از سوی آمریکا و با حمایت از گروه های تندرو در پاکستان و افغانستان شکل گرفت، افزود: بنابراین توسعه آموزه های وهابی که با حمایت دلارهای نفتی سعودی ها رقم خورد در حادثه ۱۱ سپتامبر نقش آفرینی کرد.



صدور حکم علیه کشورمان در دادگاه های آمریکا بر مبنای حمایت از القاعده جنبه قانونی ندارد



اگر خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر اعتقاد دارند که نظرشان صحیح است می توانند در دادگاه لاهه طرح دعوا و مستنداتشان را ارائه کنند و ایران هم از خودش دفاع خواهد کرد



این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد که صدور حکم علیه کشورمان در دادگاه های آمریکا بر مبنای حمایت از القاعده جنبه قانونی ندارد زیرا در گذشته نیز این دادگاه ها به بهانه های واهی علیه ایران اقدام به صدور حکم کرده بودند.



متهم کردن ایران در دادگاه های انگلیس به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر فضاسازی برای انحراف افکار عمومی از خروج یک جانبه آمریکا از برجام است



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متهم کردن ایران در دادگاه های انگلیس به بهانه حادثه ۱۱ سپتامبر در راستای ایجاد اجماع سیاسی- رسانه ای است، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با این اقدام می خواهند افکار عمومی را از خروج یکجانبه‌شان از برجام منحرف کنند و به نوعی توپ را در زمین ایران بیاندازند.



احکام دادگاه های ایالات متحده برای سایر کشورها الزام آور نیست



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دادگاه های ایالات متحده نمی توانند صدور حکمی داشته باشند که اجرای آن برای سایر کشورها الزام آور باشد،  خاطرنشان کرد: به عبارتی اگر خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر اعتقاد دارند که نظرشان صحیح است می توانند در دادگاه لاهه طرح دعوا و مستنداتشان را ارائه کنند و ایران هم از خودش دفاع خواهد کرد از این رو چنین درخواستی مبنای قانونی ندارد و نمی توانند انگلیس را مجبور به دست اندازی به اموال کشورمان کنند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، خانواده‌های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر از دادگاه عالی انگلیس خواسته‌اند تا تصمیم یک دادگاه آمریکایی علیه ایران در ارتباط با پرونده این حادثه تروریستی را اجرایی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 256459
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار