خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/18 - 11:57
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سالک کاشانی:

«وحدت ملی» ایران را تبدیل به قدرتی منطقه‌ای و جهانی کرده است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «وحدت ملی» مردم ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای و جهانی شده و بستر مناسبی را برای آزادی جهانیان محیا کرده است.

احمد سالک کاشانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد «هفته وحدت» به وحدت مردم ایران در چهل و یک سال اشاره کرد و گفت: وحدت یکی از دستورات الهی است که قرآن می‌فرماید « و اعْتصموا بحبْل اللّه جمیعاً و لا تفرّقوا» مسئله اتحاد و مبارزه با هرگونه "تفرقه" است؛ یعنی همگى به ریسمان الهى چنگ بزنید، و از هم پراکنده نشوید.



وحدت رمز پیروزی انقلاب در چهل و یک سال است



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: وحدت حول محور «حاکمیت ملی»مسئله اصلی است، «متفرق نشود» اگر متفرق شود گرفتاری‌های بسیاری خواهید داشت؛ چهل و یک سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد وحدت مردم عامل اصلی پیروزی داخلی کشور و حتی دلیلی بر قدرت منطقه‌ای و جهانی ایران شده است، وحدت مردم با محوریت امام خمینی(ره) و سیاست‌های رهبر انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) رمز پیروزی انقلاب در چهل و یک است .



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به توطئه دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: آثاریکی بودن وحدت در مقابل طرح‌ها و توطئه‌های دشمنان علی‌الخصوص استکبار جهانی، قدرتی بزرگ و وصف ناپذیر است، یعنی وحدت امت ما حول محور و سیاستهای ولایت مشخص شده و قدرت گرفته است.



شایعات تهدیدی برای وحدت مردم ایران



نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در شرایطی کنونی وحدت ملت ایران بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد بسیاری از شایعات امروز به صورت تهدیدی وحدت مردم ایران نشانه رفته است، این وحدت بین مردم چنان باید پررنگ باشد تا درانتخابات کوبنده‌ترین پاسخ به دشمنان ایران و اسلام باشد .



یکی شدن مسلمانان در هفته «وحدت»



وی در ادامه تصریح کرد: هفته وحدت موضوعی جهانی است که از روز میلاد پیامبر اکرم (ص) شروع می‌شود به مدت یک‌هفته نه تنها در ایران بلکه در کل جهان اسلام مورد توجه قرار می‌گیرد و گزینه مناسبی برای یکی شدن مسلمانان در سطح جهان است؛ یکی شدن مسلمانان در سایه وحدت فارغ از هرگونه نژاد، رنگ پوست و جنسیتی تاکید بر برابری مسلمان دارد؛ صاحب نظران و اندیشمندان کل جهان حول محور وحدت جمع می‌شوند و هماهنگی و تبادل نظر و همفکری می‌کنند در این بین وحدت ملی مردم ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای و جهانی شده است و بستر مناسبی را برای آزادی جهانیان  محیا کرده است.



امنیت ایران مثال زدنی است 



سالک در ادامه تاکید کرد: ایران کشور امنی در منطقه است بدون شک این امنیت مثال زدنی در سطح جهان است, در شرایط کنونی که بیشتر کشورهای همسایه از یمن و لبنان گرفته تا ترکیه، پاکستان و افغانستان شرایط ناامنی دارند و پشت پرده تمام این ناامنی‌ها در منطقه  آمریکا و اسرائیل است. استکبار جهانی با هدف ایجاد دشمنی بین مسلمان داعش و القاعده را تشکیل داد, بر همین اساس در جنگ تحمیلی که ۸سال به طول انجامید صدام را مقابل مردم ایران قرار داد، با تمام فتنه‌گری که آمریکا در کل جهان داشته  امروز شاهد بیداری ملت‌های مسلمان هستیم .



 فتنه‌ای که در عراق اتفاق افتاده با طراحی آمریکا و پول عربستان است



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: خوشبختانه فتنه‌ای که در عراق اتفاق افتاد با طراحی آمریکا و پول عربستان و حمایت اسرائیل و کشورهای اروپایی با هدف ایجاد شکاف مسلمان بود که تیرشان به سنگ خورده و مردم عراق که امروز اعتراض می‌کنند در پی واخواهی مطالبات داخلی هستند و فقط دولت عراق پاسخگو آنهاست در حال حاضر مرز خود را مشخص کردند و این مهم  به تبعیت از دستور مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی بوده است در این بین وحدت امت مسلمان ایران و عراق پاسخگو تمام شرارت‌ها جهانی  است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 290758
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار