خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/25 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لطفی تشریح کرد:

3 چالش اساسی که مانع از موفقیت وزارت کار می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از نبود آمار دقیق در حوزه اشتغال، نبود قانون برای اداره صندوق‌‎های بازنشستگی و نبود بسته حمایت کامل از کارگران به عنوان سه چالش اساسی در مسیر فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یاد کرد که مانع از موفقیت این وزارتخانه شده است.

حسن لطفی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم چاره‌اندیشی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع برخی چالش‌هایی که از گذشته تاکنون با آنها مواجه بوده است، گفت: این وزارتخانه با چند چالش اساسی مواجه است که از گذشته تاکنون هنوز به قوت خود باقی هستند و تا رفع نشوند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد.



نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از این چالش‌ها این است که این وزارتخانه آمار دقیق، علمی و مبتنی بر واقعیت از داده‌های اجتماعی خصوصا در حوزه اشتغال ندارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون 18 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که تنها 2 صندوق  از آنها دارای قانون است و مابقی فاقد قانون هستند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این وزارتخانه فاقد بسته حمایتی برای کارگران است به گونه‌ای که از صفر تا صد از آنها حمایت کند، از سوی دیگر جامعه کارگری هنوز از بیمه خدمات درمانی که از طرف دولت پرداخت شود، محروم هستند کما اینکه 45 میلیون کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که سهم بیمه خود را می‌پردازند و دولت حتی یک ریال برای درمان آنها پرداخت نمی‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم