خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/04 - 15:04
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عنابستانی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری؛

کمیسیون اجتماعی باید در راستای تحقق مطالبات رهبری بیمه اجتماعی را پیگیری کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه لازم است نمایندگان، شاخص‌های انقلابی‌گری را آنچنان که مدنظر رهبری است به نحو شایسته دنبال و حفظ کنیم. گفت: کمیسیون اجتماعی باید در راستای تحقق مطالبات رهبری بیمه اجتماعی را به طور جدی پیگیری کند.

علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در تشریح جزییات موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از برگزاری انتخابات اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مجلس را یک رکن اساسی مدیریت کشور دانستند و طبق تشریحی که از شرایط کنونی دنیا اعم از رقابت‌های خصمانه، تحرکات نظامی به ویژه در اروپا، بیماری‌های فراگیر و تهدیدهای غذایی که در سراسر دنیا وجود دارد، داشتند تاکید فرمودند که این موارد، مدیریت در کشورها را پیچیده و سخت کرده است کما اینکه در ایران هم شاهد این وضعیت هستیم.



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند مجلس به عنوان یکی از ارکان اساسی مدیریت کشور در این شرایط سخت و پیچیده باید نقش خود را به نحو شایسته‌ای ایفا کند.



وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری مجددا به انقلابی بودن مجلس تاکید فرمودند و اصل آن را یک حقیقت واقعی دانستند که بر مبنای شعارهای انقلاب در جهت تامین منافع کشور تشکیل شده و از آن به عنوان حرکت به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و درمان دردهای کشور یاد کردند که مردم گزینه‌های انقلابی را برای آن انتخاب کردند و این افتخاری برای مجلس است، همچنین تاکید فرمودند که مجلس باید انقلابی هم باقی بماند.



سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس، اظهار کرد: رهبری، انقلابی ماندن برای مجلس را کار سختی دانستند و شاخص‌هایی را اعم از ساده زیستی، اسیر تجملات نشدن، امانتداری، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، گوش شنوا و زبان گویا داشتن، دنبال حل مشکلات اساسی کشور بودن، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با دیگر دست‌اندرکاران مدیریت کشور، جوزده و عوام زده نشدن و پایبندی به قانون اساسی را برای انقلابی ماندن برشمردند و تاکید کردند که مجلس یازدهم از این شاخص‌ها برخوردار بوده و در این 2 سال اقدامات ارزشمندی هم انجام داده است.  



وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نطق‌های اعتراضی پرشور را علامت انقلابی بودن نمی‌دانستند ضمن اینکه توصیه‌های حکیمانه‌ای برای قانونگذاری صحیح داشتند و تاکید فرمودند که قوانین باید با نگاه جامع و بلندمدت وضع شوند چرا که انباشت قوانین مطلوب نیست بنابراین باید قوانین منطبق بر سیاست‌های کلی نظام وضع شوند، همچنین تاکید فرمودند که مجلس نباید به سمت افزایش و تراکم طرح‌ها رفته و لازم است بیشتر لایحه‌محور حرکت کند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بر اصلاح ساختار بودجه تاکید کردند و تصریح کردند که ساختار بودجه اصلاح نشده است، از سوی دیگر بر ضرورت تقویت بنیه کارشناسی مجلس به ویژه مرکز پژوهش‌ها تاکید کردند.



عنابستانی درباره ارتقا عملکرد دیوان محاسبات گفت:مقام معظم رهبری تصریح کردند که دیوان محاسبات گزارش های به موقع ارائه کرده  و چابک شده است. 



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: مقام معظم رهبری از مجلس خواستند تا تکلیف برنامه هفتم توسعه را روشن و در این زمینه شفاف‌سازی کند ضمن اینکه در این زمینه کلی گویی صورت نگرفته و مساله محور باشد و تاکید فرمودند باید تمام اقدامات مجلس رسانه‌ای شود. همچنین تاکید فرمودند که ما مجلسی‌ها باید مراقب آبروی افراد باشیم.



وی با اشاره به برنامه‌هایی که کمیسیون متبوعش باید در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستورکار قرار دهد، افزود: با توجه به حمایت ویژه رهبری از مجلس لازم است نمایندگان، شاخص‌های انقلابی‌گری را آنچنان که مدنظر مقام معظم رهبری است به نحو شایسته‌ای دنبال و حفظ کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: طبیعی است که ما نیز در کمیسیون اجتماعی در این راستا باید هم اجرای سیاست‌های اخیر رهبری در حوزه بیمه اجتماعی را سرلوحه اقداماتمان قرار دهیم و به طور ویژه مساله بسیار مهم بیمه عمومی اجتماعی را که از جمله مطالبات رهبری در جهت تامین رضایت عمومی است به طور جدی پیگیری کنیم، همچنین مساله ساماندهی ساختار اداری و مقابله با فساد و مدیریت تعارض منافع هم که الان در دستورکار این کمیسیون قرار دارد باید با فوریت دنبال شود که تاکنون کمیسیون اجتماعی به نتایج مطلوبی نیز در این حوزه دست پیدا کرده‌ است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بنده هم به عنوان رییس کمیته مدیریت تعارض منافع برای شور دوم این طرح تاکنون چندین جلسه برگزار کرده‌ایم تا اقدام بسیار مناسبی در راستای تحقق سیاست‌های کلی نظام اداری و پالایش ساختار اداری که فرصتی برای مبارزه با تعارض منافع و فساد است، انجام شود، از سوی دیگر حمایت ویژه از اقشار آسیب‌پذیر، کارگران و دهک‌های پایین و اقشار کم درآمد باید در جهت تحقق مطالبات رهبری به طور ویژه پیگیری شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 342807
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار