خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/13 - 09:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سامه یح نجف آبادی تاکید کرد:

کمبود پزشک متخصص معضل همیشگی ایام نوروز

عضو کمیسیون بهداشت مجلس کمبود پزشک متخصص را معظم همیشگی ایام نوروز دانست و گفت: اغلب پزشکان متخصص مراکز دولتی 13 روز تعطیلات نوروز را در مرخصی به سر می برند و وضعیت کشیک ها هم در 5 روز نخست سال نابسامان است در حالی که این موضوع مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه دارد و سلامت آنها را در معرض تهدید قرار می دهد.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از کمبود پزشک متخصص در ایام نوروز، گفت: کمبود پزشک متخصص معضل همیشگی ایام نوروز است و این مشکل به ویژه در مراکز درمانی دولتی بیشتر مشاهده می شود.



وی افزود: متاسفانه در برخی موارد ممکن است کمبود پزشک متخصص و تجویز نامناسب توسط پزشک عمومی منجر به مرگ بیمار شود.



نماینده مردم  کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارانی که وضعیت مالی نامناسبی دارند مجبور هستند برای درمان به مراکز دولتی مراجعه کنند در حالی که این مراکز حتی با کمبود پزشک عمومی هم مواجه هستند و پزشکانی هم که در حال فعالیت هستند به دلیل مراجعه بالای بیماران امکان رسیدگی درست به آنها را ندارند.



سامه یح نجف آبادی یادآور شد: اغلب پزشکان متخصص مراکز دولتی 13 روز تعطیلات نوروز را در مرخصی به سر می برند و وضعیت شیفت ها و کشیک ها در 5 روز نخست سال هم نابسامان است در حالی که این موضوع مشکلات زیادی را برای بیماران به همراه دارد و سلامت آنها را در معرض تهدید قرار می دهد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول حفظ سلامت مردم است باید با تشدید نظارت ها در این رابطه سختگیری لازم را داشته باشد و پیش از فرارسیدن ایام نوروز و تعطیلات رسمی سال بررسی های لازم را برای حضور پزشکان به میزان لازم در مراکز درمانی داشته باشد.



وی افزود: در این رابطه ما به تلاش و خدمات ارزنده پزشکان واقف هستیم اما باید به قسم خود پایبند باشند و کار خود را مانند همیشه به نحو احسن انجام دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359303
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار