خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/08 - 19:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محسنی بندپی:

کمبود شدید پرستار در کشور/ وزارت بهداشت این موضوع را جدی بگیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کمبود شدید پرستار در کشور از وزارت بهداشت خواستار توجه جدی نسبت به این موضوع شد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه با کمبود شدید پرستار در کشور مواجه هستیم، گفت: برخی عوامل مانند مهاجرت باعث خروج کادر درمان از سیستم شده و برخی دیگر از این نیروها هم بازنشسته می شوند و متاسفانه علیرغم این شرایط مجوز استخدام پرستار داده نمی شود و این بی  توجهی و بی تفاوتی کمبود نیروی انسانی در یک دهه آینده را در پی دارد.



وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید کمبود پرستار را جدی بگیرد و این موضوع را با جدیت دنبال کند، افزود: با توجه به اینکه برخی خدمات بیمارستان توسط پزشک انجام می شود بنابراین باید تعداد پرستاران را افزایش داد و امیدواریم وزارت بهداشت در این رابطه به جمع بندی خوبی برسد زیرا بیماران به شدت ناراضی هستند.



نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم در مورد احیای رشته بهیاری با یادآوری اینکه بهیار نباید تهدیدی برای شغل پرستاری باشد، ادامه داد: بهیاران می توانند به پرستاران کمک کنند و با این اقدام بخشی از خدماتی که وظیفه پرستاران نیست کاهش می یابد اما باید به گونه ای در این مسیر گام برداشت که دخالتی در وظایف پرستاری نداشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367580
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم