خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/18 - 14:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خانه ملت تشریح کرد:

کدام ماموریت‌های بهزیستی باید در برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ضمن اشاره به ماموریت‌هایی که بهزیستی برعهده دارد به تشریح برخی ماموریت‌های این سازمان که باید در قالب برنامه هفتم توسعه کاهش پیدا کند، پرداخت.

علی محمد قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه ماموریت‌های سازمان بهزیستی باید در برنامه هفتم توسعه کاهش یابد، گفت:  بهزیستی سازمانی متکثر از فعالیت‌های اجتماعی، توانبخشی و حوزه پیشگیرانه است و در این خصوص ماموریت‌هایی را برعهده دارد.



رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: این سازمان بیش از 52 وظیفه و 130 فعالیت دارد که برخی از این وظایف بدون پیش فرض‌های اولیه به بهزیستی سپرده شده‌اند.



وی تصریح کرد: بهزیستی یک سازمان تمام قد اورژانسی حمایتی است که باید در چارچوب اهداف و وظایف خود که بهباشی جامعه و حمایت از جامعه معلولان کشور است، فعالیت کند.



قادری در بیان برخی ماموریت‌های این سازمان، یادآور شد: سازمان بهزیستی جاهایی که بانوی سرپرست خانوار نیاز به حمایت دارد باید کار اصلی خود را که مددکاری است در یک فرآیند کاملا تخصصی و در قالب توانمندسازی انجام دهد.



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی ماموریت‌های این سازمان که باید در برنامه هفتم توسعه کاهش یابد، تاکید کرد: بهزیستی درخصوص ساماندهی معتادان متجاهر بر اساس ماده 16 که چند سال گذشته به این سازمان سپرده شده است باید به بخشی از این زنجیره با نگاه مددکاری و رسیدگی و مراقبت از خانواده آنها و معتادان در پسا ترخیص ورود پیدا کند یا در حوزه ساماندهی کودکان کار بر اساس قانون دستگاه‌های بسیاری هستند که باید در این خصوص همکاری کنند کما اینکه بعضی دستگاه‌های غیردولتی و شهرداری باید با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند به این حوزه ورود پیدا کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356896
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار