خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/18 - 11:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی:

کثرت پرونده‌ها، کمبود قاضی و سوء‌عملکرد، عوامل عدم رضایت مردم از دستگاه قضا

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با یادآوری اینکه مردم از فسادهای خرد و کلان در سیستم‌های حاکمیتی و اداری گلایه دارند، کثرت پرونده‌ها، کمبود قاضی و سوء عملکرد را از جمله عوامل موثر عدم رضایت مردم از دستگاه قضا دانست و گفت: قوه قضائیه باید برای مبارزه با فرصت طلبان و ویژه خوارانی که در عرصه ملک، سکه، دلار و ارز، اموال بادآورده را به نام خود می زنند و همچنین اژدهای هفت سر فساد بیش از گذشته تلاش کند.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه سیستم قضایی نقش کلیدی در رضایت یا نارضایتی اقشار مختلف جامعه دارد، گفت: دستگاه قضا وظیفه مهم احقاق حق و تظلم خواهی را بر عهده دارد و طی سالیان گذشته و از زمان حضور حجت الاسلام رئیسی و اژه ای بر مسند دستگاه قضا اقدامات شاخصی برای مبارزه با فساد و کوتاه کردن فرآیندهای دادرسی و مواردی از این دست انجام شده است.



وی  افزود: البته با وجود انجام این اقدامات هنوز رضایتمندی مردم از سیستم قضایی حاصل نشده و کثرت پرونده ها، کمبود قضات و سوء و ضعف عملکرد از جمله مشکلات سد راه رضایتمندی کامل مردم است.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم، ادامه داد: بر اساس برنامه بازه زمانی رسیدگی به پرونده ها باید تا حد امکان کاهش، دقت رسیدگی به پرونده ها افزایش و سواد، تخصص و تقوای قضات هم باید ارتقا یابد تا حقی از کسی پایمال نشود و این موارد به ویژه مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی در داخل قوه و همچنین سیستم حاکمیتی باید در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد زیرا مردم از وجود فسادهای خرد و کلان در سیستم های حاکمیتی و اداری گلایه دارند.



نقدعلی یادآور شد: قوه قضائیه باید برای مبارزه با فرصت طلبان و ویژه خوارانی که در عرصه ملک، سکه، دلار و ارز، اموال بادآورده را به نام خود می زنند و همچنین اژدهای هفت سر فساد بیش از گذشته تلاش کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364612
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم