خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 10:09
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انتقاد عضو هیات رییسه مجلس از وضعیت اسف‌بار جنگل های زاگرس:

کاهش معنا دار تراکم جنگل های زاگرس در سایه بی توجهی تبعات گرانی به دنبال خواهد داشت

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محیط زیست در اولویت مسئولان نیست، گفت: حاشیه قرار گرفتن محیط زیست بی تردید تبعات گرانی را به دنبال خواهد داشت و نگاه‌های فانتزی، پوپولیستی و خبری این بی توجهی را بیش از هر زمان دیگر خواهد کرد امیدواریم تمام مسئولان بپذیرند که بخشی از مشکلات ما در سایه بی توجهی به محیط زیست شدت گرفته است.

محمد رشیدی

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد قطع درختان جنگلی و تبدیل آنها به زغال چوب، گفت: قاچاق چوب یا تبدیل شدن درختان به زغال چوب به چند علت اساسی مربوط می‌شود که مهمترین عامل آن به معیشت ساکنان اطراف جنگل‌ها ارتباط دارد، زمانی که روستاییان در اطراف مراتع سبز و جنگل‌ها زندگی می‌کنند به دلیل عدم شغل مناسب و مشکلات معیشتی به طبیعت از جمله جنگل‌ها دست درازی می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس در سایه بی توجهی متولیان امر بسیار آسیب دیده‌اند، افزود: چه میزان جنگلبان برای حفاظت از جنگل‌ها باید استخدام شود تا شاهد دست درازی مردم در طبیعت با هر عنوانی از قاچاقچی چوب گرفته تا قاچاقچی حیوانات نباشیم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به امرار معاش ساکنان اطراف جنگل‌ها توجه ویژه‌ای شود، یادآور شد: روستاییان را به جهت تولید کار و اشتغال زایی باید مد نظر قرار دهیم و از طرفی با فرهنگ سازی تلاش کنیم تا طبیعت از جمله درختان جنگلی حفظ شود.

رشیدی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از جنگل‌ها بر عهده سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کل کشور است، گفت: مسئولان و متولیان امر باید تلاش کنند مراتع و جنگل‌ها نه تنها کاهش یابد بلکه بخش‌های باقی مانده نیز حفظ شود متاسفانه چنین موردی را شاهد نیستیم و تراکم جنگل‌های زاگرس روز به روز در حال کاهش یافتن هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از عدم جبران خسارات محیط زیستی به واسطه سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط، اظهار داشت: تاکنون تلاش جدی صورت نگرفته و متاسفانه شاهد کاهش تراکم جنگل‌ها به بهانه‌های مختلف هستیم، چنین ثروت ملی و طبیعی حیف است که در سایه بی توجهی از بین برود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محیط زیست در اولویت مسئولان نیست، اظهار داشت: حاشیه قرار گرفتن محیط زیست بی تردید تبعات گرانی را به دنبال خواهد داشت و نگاه‌های فانتزی، پوپولیستی و خبری این بی توجهی را بیش از هر زمان دیگر خواهد کرد امیدواریم تمام مسئولان بپذیرند که بخشی از مشکلات ما در سایه بی توجهی به محیط زیست شدت گرفته است./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 376879
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار