خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/21 - 14:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محفوظی، رئیس فراکسیون فرهنگ‌عمومی مجلس عنوان کرد:

کاهش حضور در جبهه برای بهره‌مندی از خدمات ایثارگری به ۶ ماه «فراگیرترین مطالبه ایثارگران» از برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون فرهنگ‌عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش حضور در جبهه برای بهره‌مندی از خدمات ایثارگری از ۱۲ به ۶ ماه، فراگیرترین مطالبه به حق ایثارگران از برنامه هفتم توسعه است.

سید مجتبی محفوظی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه حوزه ایثارگران برای فراکسیون فرهنگ‌عمومی و کمیسیون فرهنگی مجلس دارای موضوعیت و اهمیت است، افزود: در مجلس شورای اسلامی چه از نظر سخت‌افزاری، بودجه‌ای و امکانات و چه از نظر نرم‌افزاری که تصویب قوانین مرتبط است و همچنین استفاده از ابزار نظارتی مجلس، برای پیشبرد آرمان‌های متعالی حوزه ایثارگران تلاش خواهیم کرد.



وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی پیشنهاداتی مبنی بر افزایش ارائه خدمات به ایثارگران تدارک دیده شد، یادآور شد: تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر به‌عنوان یکی از خروجی‌های برنامه ششم توسعه در حال اجرا است و در تلاش هستیم موضوع تبدیل وضعیت‌ها در برنامه هفتم تسری یابد.



رئیس فراکسیون فرهنگ‌عمومی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دغدغه و مسائل مربوط به قانون خدمات ایثارگران و وضعیت آنها در برنامه هفتم توسعه مورد بحث جدی قرار می‌گیرد، افزود: مطالبه ایثارگران این است که مدت ۱۲ ماه حضور درجبهه برای بهره‌مندی از خدمات ایثارگری به ۶ ماه کاهش یابد، لذا چنانچه این موضوع را برنامه هفتم مصوب کنیم قوانین مربوط به این موضوع در بودجه سنواتی تغییر پیدا می‌کند.



وی در این زمینه تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه ۱۷ تا ۱۸ حکم در رابطه با موضوعات مرتبط با ایثارگران پیش‌بینی شده و البته بعضی از این احکام تنفیذ قانون برنامه قبلی است.



محفوظی همچنین در پایان، پیرامون عدم تکمیل آیین‌نامه‌های قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: در ۱۸ ماه گذشته حدود ۲۵ آیین‌نامه تقدیم دولت شده است و بسیاری از آیین‌نامه‌ها در حال تدوین هستند و در مورد ابهامات اجرایی قانون جامع ایثارگران، در قانون برنامه هفتم توسعه بسته تنقیحی در نظر گرفته شده و حسب اذعان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، این نهاد به دنبال این است هیچ قانونی باقی نماند که آیین‌نامه اجرایی نداشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 364843
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم