خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/31 - 09:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی:

کارگران باید در روند اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به طور ویژه حمایت شوند

رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه کارگران باید در روند اجرای بندهای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی به طور ویژه حمایت شوند، گفت: مسئولان باید با اجرای بندهای این سیاست‌ها به منظور ارتقا وضعیت رفاهی این قشر که سرمایه مهم کشور هستند، ورود کنند که قطعا نتیجه آن ارتقا حوزه تولید و رونق اقتصادی کشور خواهد بود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد نحوه ورود مجلس برای تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، گفت: یکی از مشکلاتی که امروز پیش روی مردم قرار دارد تامین رفاه اجتماعی است و تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی از جمله شاخص‌هایی هستند که مردم دغدغه آنها را داشتند بنابراین لازم است ساختارهای این حوزه متناسب با انتظارات کنونی جامعه تغییر پیدا کند.



اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی باید سرلوحه اقدامات کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار گیرند



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این سیاست‌ها باید سرلوحه اقدامات کمیسیون‌های تخصصی مجلس بخصوص اجتماعی قرار گیرند، ضمن اینکه فراکسیون کارگری نیز به طور جدی تحقق مطالبات جامعه کارگری کشور را از طریق اجرایی شدن بندهای این سیاست‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد کرد.



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون دولت باید در قالب ارائه لوایح مرتبط به منظور رفع خلاء‌هایی که در حوزه عدالت، حقوق اجتماعی و رفاهی وجود دارد به این حوزه ورود پیدا کند همچنین تدوین برنامه هفتم توسعه نیز باید به گونه‌ای باشد که احکام مورد نیاز این حوزه را تامین کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: مجلس نیز می‌تواند با ارائه طرح‌هایی در این حوزه هم به تصویب قوانین مورد نیاز پرداخته و هم قوانین گذشته را متناسب با نیازهایی که در این زمینه وجود دارد، اصلاح کند. همچنین با استفاده از ابزارهای نظارتی در جهت رصد روند اجرای بندهای کلی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، فضای کشور را به نفع مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه تلطیف کند.



رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کارگران باید در این زمینه به طور ویژه حمایت شوند کمااینکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر ضرورت حمایت از آنها تاکید فرمودند و در این راستا شعارهای سال را در جهت ارتقا حوزه تولید و اقتصاد تعیین فرمودند بنابراین لازم است با اجرای بندهای این سیاست‌ها به منظور ارتقا وضعیت رفاهی این قشر که سرمایه مهم کشور هستند، ورود کنیم که قطعا نتیجه آن ارتقا حوزه تولید و رونق اقتصادی کشور خواهد بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 340542
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار