خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/24 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی:

چرا وزارتخانه‌های کار و کشور پیرامون وضعیت کودکان کار دست روی دست گذاشته‌اند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه به وضعیت کودکان کار تاکید کرد که وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور به عنوان ساختارهای مرتبط با این حوزه، اقدامات اثرگذاری را بر اساس قانون کنونی نداشته و برنامه‌ای هم برای آینده ندارند.

علی بابائی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این حوزه در کشور انجام شده است، گفت: کودکان کار موضوعی چالش‌برانگیز در تمام دنیا است و هر جا شاخص‌های رفاه، حقوق شهروندی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی متفاوت می‌شود، نرخ این آسیب نیز تغییر پیدا می‌کند.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های اخیر به دلیل تغییر در این شاخص‌ها و مشکلات معیشتی که برای مردم ایجاد شده است و بالتبع آن آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است، وضعیت کودکان کار در کشور مورد توجه قرار گرفته است.



وی تصریح کرد: در خصوص نحوه عملکرد مسئولان برای ساماندهی کودکان کار، این نقد وارد است که وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور به عنوان ساختارهای مرتبط با این حوزه، اقدامات اثرگذاری را بر اساس قانون کنونی نداشته و برنامه‌ای هم برای آینده ندارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون می‌طلبد که دستگاه‌های متولی مذکور برنامه جامعی برای پیشگیری از توسعه این آسیب اجتماعی آن هم در شرایطی که با مشکلات اقتصادی جدی در جامعه مواجه هستیم، داشته باشند و تدابیری برای تضمین آینده این کودکان و جلوگیری از آلوده شدن آنها به انواع آسیب‌های اجتماعی اتخاذ کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا بی‌توجهی به وضعیت این کودکان هزینه‌هایی را از بعد آسیب‌های اجتماعی به کشور تحمیل خواهد کرد بنابراین پیشگیری در این حوزه به نوعی سرمایه‌‎گذاری برای برخورداری از جامعه‌ای سالم‌تر در آینده محسوب می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 363405
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار