خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/04 - 16:17
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سیگار روشن در نبود آینده روشن

چرا مصرف سیگار در بین کودکان و دختران گسترش یافته است؟

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موضوعات اقتصادی در شکل گیری معضلات اجتماعی گفت: نبود آینده روشن از بهبود وضعیت اقتصادی در کنار ناامیدی عاملی بر شدت گیرى آسیب‌های اجتماعی شده است که یکی از آنها افزایش مصرف دخانیات در بین جوانان است.

علی اصغر عنابستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد کاهش سن مصرف استعمال دخانیات در کشور گفت: متاسفانه افزایش استعمال دخانیات در کشور روند فزآینده‌ای داشته است اما باید در نظر داشته باشیم که مصرف سیگار و دخانیات را تا چه اندازه آسیب و ناهنجاری اجتماعی تعریف می‌‌کنند، مصرف دخانیات یکی از ناهنجاری‌های جامعه امروز ما محسوب می‌شود در صورتی که در بسیاری از کشورهای دنیا چنین نیست.



 ساماندهی شرایط اقتصادی منجر به غفلت از نظام فرهنگی و اجتماعی شده است



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس‌ شورای اسلامی افزود: بخشی از این ناهنجاری که امروز شاهد آن هستیم مربوط به شرایط نامناسب اقتصادی کشور است که بهبود و ساماندهی شرایط اقتصادی منجر به غفلت از نظام فرهنگی و اجتماعی شده است، امیدواریم با حل مباحث اقتصادی کشور شاهد کاهش معضلات اجتماعی باشیم.



نبود آینده روشن از بهبود وضعیت اقتصادی در کنار ناامیدی عاملی بر شدت گیرى آسیب‌های اجتماعی شده است که یکی از آنها افزایش مصرف دخانیات در بین جوانان است



عنابستانی با اشاره به حل مشکلات جوانان در جامعه تاکید کرد: نبود آینده روشن از بهبود وضعیت اقتصادی در کنار ناامیدی عاملی بر شدت گیرى آسیب‌های اجتماعی شده است که یکی از آنها افزایش مصرف دخانیات در بین جوانان است، باید در شرایط فعلی به دنبال راه حلی برای بهبود وضعیت اقتصادی و حل مشکلات جوانان در جامعه باشیم.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد رشد مصرف دخانیات بین دختران گفت: زن مظهر حیا،نجابت، لطافت، خیر، نیکی و برکت در جامعه است؛ زنان نقطه تمرکز و دایره اصلی تربیت کودکان هستند؛ بنابراین مهمترین نقشی که یک زن در جامعه دارد نقش تربیتی او در قبال فرزندان او هست، هر اندازه که زنان ما از این نقطه تمرکز حیا، احترام، لطافت و شان تربیتی خود دور شوند شاهد رشد ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود. این شروع یک خطر بزرگ برای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.



وی یادآور شد: نقش تربیتی زنان در رسیدن به یک جامعه سالم را نمی‌توان انکار کرد، جامعه‌ای که زنان و دختران آن درگیر ناهنجاری شوند بی شک شاهد رشد ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی در آن جامعه خواهیم بود. متولیان فرهنگی و اجتماعی جامعه ما باید نسبت به این مسئله حساس باشند و بیشتر توجه کنند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: پدیده مصرف دخانیات خطری برای انسجام خانواده و تربیت کودکان است و لطمات جدی و جبران ناپذیری را به همراه دارد، فراموش نکنیم خانواده با محوریت زن شکل می‌گیرد و محوریت نظام اجتماعی بر اساس خانواده، بنابراین بی توجهی به زن در خانواده بی توجهی به نظام اجتماعی است.



صدا و سیما در کاهش آسیب‌های اجتماعی از قافله عقب مانده است



وی با تاکید به نقش آموزش در کاهش آسیب‌هاى اجتماعى؛ تصریح کرد: برای کاهش آسیب اجتماعی باید گام‌های محکمی در حوزه آموزشی و تربیتی برداریم، مدارس، دانشگاهها، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های خانگی می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، در این میان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می‌توانست نقش پررنگی را ایفا کند که متاسفانه از این قافله عقب مانده است.



بیشتر بخوایند:





رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شوراى اسلامى در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر معضلات و آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توانیم به صورت موزاییکی و غیر پیوسته حل کنیم همه اجزای جامعه در شکل گیری و حل مشکلات اجتماعی نقش دارند، در این میان نقش خانواده که بر پایه یک زن شکل می‌گیرد در حل مشکلات اجتماعی بی بدیل است./



پایان پیام

  • کد خبر : 336245
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار