خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/19 - 10:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محسنی بندپی:

پدیده ورود آرایشگاه‌ها به مباحث درمانی و زیبایی زیانبار است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رشد ارائه خدمات زیبایی مربوط به پزشکی در آرایشگاه‌ها در طی سال‌های اخیر افزایش بسیاری داشته به گونه‌ای که شاهد رشد شکایت و نارضایتی مردم از خدمات دریافت شده هستیم که بعضا برخی از این کارها به آسیب‌های غیر قابل جبران ختم می‌شود، تنها راه مبارزه با این تخلفات گزارشات مردمی و ورود جدی قوه قضائیه به این مسئله است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ورود غیر قانونی آرایشگاه‌ها به مباحث خدمات درمانی و زیبایی گفت: نقش نظارت در ارائه خدمات برای کنترل کمی و کیفی بی تردید موثر خواهد بود، در این بین خدمات درمانی هم از این امر مستثنی نیستند. این روزها شاهد دخالت افراد غیر متخصص در امور درمانی هستیم.



ورود افراد غیر متخصص در عرصه سلامت آسیب‌های جبران ناپذیری دارد​



نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: ورود افراد غیر متخصص در عرصه سلامت آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته است در این عرصه مراکز بهداشت و درمان پزشکی باید ورود جدی برای کنترل و نظارت عینی به کار بگیرند اما محدودیت منابع و نیروی انسانی باعث شده همچنان شاهد ورود مراکز غیر مجاز و افراد غیر متخصص در عرصه درمان از جمله امور پزشکی باشیم.



رشد ارائه خدمات زیبایی مربوط به پزشکی در آرایشگاه‌ها در طی سال‌های اخیر افزایش بسیاری داشته به گونه‌ای که شاهد رشد شکایت و نارضایتی مردم از خدمات دریافت شده هستیم که بعضا برخی از این کارها به آسیب‌های غیر قابل جبران ختم می‌شود، تنها راه مبارزه با این تخلفات گزارشات مردمی و ورود جدی قوه قضائیه به این مسئله است



وی ادامه داد: رشد ارائه خدمات زیبایی مربوط به پزشکی در آرایشگاه‌ها طی سال‌های اخیر افزایش بسیاری داشته به گونه‌ای که شاهد رشد شکایت و نارضایتی مردم از خدمات دریافت شده هستیم که بعضا برخی از این اقدامات به آسیب‌های غیر قابل جبران ختم می‌شود، تنها راه مبارزه با این تخلفات گزارشات مردمی و ورود جدی قوه قضائیه به این مسئله است.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که برای دریافت خدمات زیبایی در حیطه پزشکی به مراکز غیر تخصصی رجوع می‌کنند باید مطمئن باشند که چنین مراکزی مجوز فعالیت در حوزه خدمات بهداشتی دارند یا خیر؟ همچنین درنظر بگیریم اشخاصی که مبادرت به درمان بیماران می‌کنند، آیا مدرک تحصیلی آنها متناسب با اقدامات انجام شده است؟



عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: اغلب مراکز زیبایی از کلینک‌های غیر قانونی تا آرایشگاه‌ها، شایسته ارائه  خدمات پزشکی نیستند، بر همین اساس مردم باید در انتخاب این مراکز و در راستای گزارش دادن به مراکز قوه قضائیه دقت لازم و کافی را داشته باشند. امیدوارم با نظارت دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت بهداشت و قوه قضائیه شاهد کاهش چنین خسارات جانی باشیم.



وی در ادامه یادآور شد: افرادی که به غیر از تخصص خود به مسائلی ورود می‌کنند که با جان انسان‌ها سرو کار دارد باید به مجازات برسند.



بیشتربخوانید: 





عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در  پایان خاطرنشان کرد: مشتریان پیگیر تخلفات ایجاد شده از مراجع قضایی، اداره بازرسی وزارت بهداشت و درمان و معاونت درمان وزارتخانه بهداشت باشند؛ همچنین دادستانان به عنوان مدعیان امور به این مسئله ورود جدی داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348839
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار