خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/14 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فیاضی:

وعده جمع آوری مدارس کانکسی برای سال تحصیلی جدید تحقق یافتنی نیست

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه وجود مدارس کانکسی و کپری از موضوعات مهم سیستم آموزشی است، گفت: مدرسه سازی و نوسازی مدارس فرسوده در کشور، نیازمند اعتبارات ویژه است در این بین اقدامات خیرین مدرسه ساز را نمی‌توان نادیده گرفت بی تردید با اعتبارات در نظر گرفته وعده جمع آوری مدارس کانکسی با توجه به شرایط پیش بینی شده تحقق یافتنی نیست.

فیاضی

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد جمع آوری مدارس کانکسی تا شروع سال تحصیلی جدید؛ گفت: در حال حاضر وضعیت مدارس فرسوده نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است، در دولت سیزدهم تلاش‌های گسترده‌ای برای نوسازی آنها صورت گرفته است، اما با تمام تلاش‌های انجام شده هنوز شاهد حجم گسترده‌ای از مدارس فرسوده در کشور هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد مدارس فرسوده نسبت به گذشته افزایش داشته است، افزود: بسیاری از ساختمان های مدارس در طی سال‌ها نیازمند اصلاح و نوسازی هستند که این مسئله در دوره‌های مختلف به عناوین متفاوت بیان شده است؛ امروز مدارسی در تهران و کلانشهرها وجود دارند که متاسفانه اقدامی در راستای نوسازی آنها صورت نگرفته است .

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجود مدارس کانکسی و کپری از موضوعات مهم سیستم آموزشی است، افزود: سال‌های طولانی موضوع مدارس کانکسی و کپری مورد توجه قرار گرفته است و حتی بارها اعلام شده که این مدارس به سرعت جمع آوری خواهند شد؛ به دلیل عدم وجود اعتبارات مناسب این مهم تاکنون قابل حل نبوده است.

فیاضی با انتقاد از اعتبارات اندک در حوزه آموزش و پرورش کشور، خاطر نشان کرد: مدرسه سازی و نوسازی مدارس فرسوده در کشور، نیازمند اعتبارات ویژه است در این بین اقدامات خیرین مدرسه ساز را نمی‌توان نادیده گرفت بی تردید با اعتبارات در نظر گرفته وعده جمع آوری مدارس کانکسی با توجه به شرایط پیش بینی شده تحقق یافتنی نیست. 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مصطفی پردلی معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش طی روز گذشته در صفحه ویراستی خود نوشت :در دولت سیزدهم ۴ میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی این وزارتخانه اضافه شد، مهر امسال مدارس کانکسی بالای ۱۰نفر جمعیت در کشور نخواهیم داشت./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 381511
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار