خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/02 - 10:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نقدعلی:

وزیر دادگستری می‌تواند خلاء نظارتی میان دو قوه مقننه و قضائیه را به عنوان تنها کانال ارتباطی پر کند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دوازدهم با بیان اینکه وزیر دادگستری نقش ویژه‌ای را برای ایجاد ارتباط میان دو قوه مقننه و قضائیه ایفا می کند، گفت: هر چند دایره اختیارات وزیر به حدی نیست که بتواند خلاء‌های نظارتی را پر کند اما تنها یا محدود کانال و مجاری است که در بحث نظارتی می‌تواند کمک کار مجلس باشد.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد ویژگی‌های وزیر دادگستری دولت چهاردهم و اقداماتی که باید در این حوزه در دستور کار قرار دهد، گفت: با توجه به اینکه ارتباط نظارتی مجلس با قوه قضائیه در قالب سوال، تحقیق و تفحص یا تذکر عمدتا در مجرا و کانال وزیر دادگستری انجام می شود بنابراین شخصی که تصدی این مسئولیت را بر عهده می گیرد باید تسلط و اشراف خوبی به مسائل قضایی و حقوقی داشته باشد و خلاء ضعف نظارتی موجود در قانون اساسی را پر کند.

وی افزود: در این رابطه امکان سوال یا رای اعتماد به رئیس قوه قضائیه بر ما متصور نبوده و این از مواردی است که در قانون اساسی به خاطر استقلال و جایگاه رفیع ریاست قوه امکان پذیر نیست البته تنها تحقیق و تفحص را می توان انجام داد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دوازدهم با یادآوری اینکه وزیر دادگستری نقش ویژه‌ای را برای ایجاد ارتباط میان دو قوه مقننه و قضائیه ایفا می‌کند، ادامه داد: هر چند که دایره اختیارات وزیر دادگستری به حدی نیست که بتواند خلاء ها را پر کند اما تنها یا محدود کانال و مجاری است که در بحث نظارتی می تواند کمک کار مجلس باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم، یادآور شد: کسی که به عنوان وزیر دادگستری معرفی می شود باید ضمن تسلط و اشراف کامل بر مسائل حقوقی و قضایی، روابط تعاملی داشته باشد./

پایان پیام

 

 

 

 

  • کد خبر : 380850
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار