خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/16 - 14:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سامه یح نجف آبادی با اشاره به روز جهانی ماما؛

ورود جدی کمیسیون بهداشت مجلس به رفع مشکلات ماماها/ ماماها نقش موثری در اجرای قانون جوانی جمعیت دارند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به ورود جدی این کمیسیون به رفع مشکلات ماماها و قول وزارت بهداشت برای رفع این مشکلات، نقش ماماها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را موثر دانست.

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تبریک روز جهانی ماما به ماماهای پرتلاش کشور، گفت: ماماها نقش موثر و مهمی در تحقق اهداف و ارتقای شاخص های حوزه سلامت کشور از جمله کاهش مرگ و میر نوزادان و مرگ و میر ناشی از عوارض بارداری و زایمان، افزایش پوشش خدمات سلامت باروری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارند.

نماینده مردم کلیمیان با اشاره به بررسی مشکلات ماماها در نشست اخیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حضور سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، افزود: کمیسیون بهداشت با جدیت به مشکلات ماماها، پرستاران و رزیدنت ها و احقاق حقوق آنها ورود و نشست هایی را با مسئولان مربوطه برای بررسی و رفع مشکلات آنها برگزار کرده و در همین راستا طی هفته‌های اخیر با حضور معاون درمان، موضوع استخدام، امنیت و تثبیت شغلی، اصلاح تعرفه و کارانه ماماها را بررسی کردیم و بر ضرورت گسترش خدمات با کیفیت مامایی تاکید شد.

سامه یح نجف آبادی ادامه داد: همچنین موضوع کمبود ماما در نشست مطرح و مقرر شد در بازه زمانی 1403 برای جذب ماما اقدامات لازم انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزارت بهداشت تقاضا داریم که نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات این قشر داشته باشد تا بتوانند به خوبی به مردم خدمات رسانی کنند البته فردی با مدرک دکترای مامایی در وزارت بهداشت بکارگیری شد تا مشکلات و مسائل این قشر به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد؛ دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به مشکلات ماماها توجه ویژه ای داشتند و امیدواریم مجلس دوازدهم با همکاری دولت این روال را ادامه دهد./

پایان پیام

 

 

 

  • کد خبر : 378028
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار