خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/14 - 10:14
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی:

ورشکسگتی صندوق‌های بازشکستگی ریشه‌ای حل شود/ کارگران حدود دو سوم هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند

عضو فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور راهکارهای متفاوتی دارد که مدیران اجرایی از عملیاتی شدن این راهکارها امتناع می‌کنند، گفت: امروز میلیاردها تومان اختلاس در سایه برخی از صند‌‌وق‌ها به نام پروژه‌های مختلف صورت می‌پذیرد که خروجی و درآمدی ندارد، آیا قرار نیست متولیان امر به جای بهانه‌هایی همچون نبود درآمد از ریشه این مسئله را حل کنند تا بازنشستگان را تهدید به کاهش مستمری ناچیز ننمایند.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد احکام حمایتی از کارگران در برنامه هفتم توسعه، گفت: سازمان تامین اجتماعی وظایف خود را در مقابل صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج به درستی انجام نداده است، نیاز است طرح‌های این سازمان در برنامه‌های کلان جدی دیده شود.



شانه خالی کردن بیمه‌ها از تعهدات خود  به عملکرد ضعیف دولت باز می‌گردد



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان‌های دولتی و بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی یادآور شد: عدم پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت باعث شانه خالی کردن این سازمان بیمه گر از برخی تعهدات خود شده است، ناتوانی حل این مشکل از سوی دولت دودش به چشم بیمه پردازان رفته است، امروز بسیاری از کارگران حدود دو سوم  هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند.











فاطمه محمدبیگی


 



برخی بیمه‌ها در زمان دریافت حق بیمه رتبه نخست را دارند اما امروز از بیمه شدگان خود حمایت حداقلی دارند



عضو ناظر مجلس در شورای عالی بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه سازمان‌های بیمه‌گر باید جبران کننده هزینه درمان بیمه شدگان خود باشند، اظهار داشت: برخی بیمه‌ها در زمان دریافت حق بیمه رتبه نخست را دارند اما امروز از بیمه شدگان خود حمایت حداقلی دارند، آیا قرار نیست در عملکرد خود تجدید نظر داشته باشند و ماهیت بیمه شدن یعنی تضمین روزهای آینده متقاضیان خود را عملیاتی کنند.



محمدبیگی با انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه در کشور، یادآور شد: سلامت در سال گذشته از 12 اولویت کشور در رتبه 11 قرار داشت؛ با این تفاسیر بی تردید در حوزه سلامت با مشکل روبرو خواهیم بود. بسیاری از بیمه شدگان در استان‌های مختلف کشور از جمله قزوین از اقشار ضعیف جامعه محسوب می‌شوند و نیازمند حمایت حداکثری سازمان‌های بیمه گر هستند، امیدوارم با تغییرات مدیریتی در رأس این سازمان شاهد ارتقاء نگاه برنامه‌ محور و بودجه‌ محور و پیشگیرانه به حوزه سلامت باشیم



ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور راهکارهای متفاوتی دارد



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات برنامه هفتم توسعه در خصوص ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی‌، گفت: لایحه برنامه هفتم، سهم پرداختی حق بیمه کارگران را افزایش داده است اما سهم کارفرما و دولت کاهش پیدا کرده است که با این بند لایحه مخالف هستیم. بی تردید اصلاحاتی بر روی آن اعمال خواهد شد. چرا امروز قشر ضعیف باید فشارهای حداکثری را باید به دوش بکشند؟ ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور راهکارهای متفاوتی دارد که مدیران اجرایی از عملیاتی شدن این راهکارها امتناع می‌کنند، امروز میلیاردها تومان اختلاس در سایه برخی از صند‌‌وق‌ها به نام پروژه‌های مختلف صورت می‌پذیرد که خروجی و درآمدی ندارد. آیا قرار نیست متولیان امر به جای بهانه‌هایی همچون نبود درآمد از ریشه این مسئله را حل کنند تا بازنشستگان را تهدید به کاهش مستمری ناچیز ننمایند.



بیشتر بخوانید:





عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: استفاده از اتباع خارجی به عنوان کارگر در برخی شرکت‌ها از موضوعات مورد بحث است، این مسئله در شرایطی عنوان می‌شود که بسیاری از کارگران ایرانی بیکار هستند، عدم امنیت شغلی کارگران به ویژه بانوان فعال این عرصه که بعد از مادر شدن تهدیداتی نظیر برکناری علیه آنها اعمال می‌شود همه از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، امروز قشر کارگر جامعه بیش از هر زمانی نیازمند حمایت‌های دولتی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 364484
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم