خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/09 - 15:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کریمیان:

هشدارهای هواشناسی تنها برای مردم نیست/ مسئولان و متولیان امر نقش پررنگی در کنترل خسارات بحران‌های طبیعی دارند

منتخب مردم مریوان و سرو آباد در مجلس دوازدهم در واکنش به مرگ ۶۱ نفر در حوادث جوی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: هشدارهای هواشناسی تنها با رعایت اصول حفاظتی از طرف مردم ممکن نیست بلکه مسئولان و متولیان امر نقش پررنگی در اداره و کنترل بحران‌های طبیعی دارند.

کریمیان

امید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مرگ ۶۱ نفر در حوادث جوی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: بی تردید پیش بینی درست و به موقع هواشناسی نقش موثری در کاهش آمار خسارات و تلفات جبران ناپذیر حوادث طبیعی دارد، جدی گرفتن این هشدارها می‌توانست نقش پررنگی در کاهش آمار اعلامی داشته باشد.

منتخب مردم مریوان و سرو آباد در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه بخشی از این خسارات جبران ناپذیر به کم کاری دستگاه‌های متولی باز می‌گردد، افزود: هشدارهای هواشناسی تنها با رعایت اصول حفاظتی از طرف مردم ممکن نیست بلکه مسئولان و متولیان امر نقش پررنگی در اداره و کنترل بحران‌های طبیعی دارند.

کریمیان با بیان اینکه سخن گفتن از مرگ و میرهای طبیعی در عصر تکنولوژی انتقادهای فراوانی به دنبال دارد، افزود: دنیا، جهان ارتباطات و اطلاعات است، باید به اطلاعات منتشر شده از منابع معتبر توجه شود تا نسبت به شرایط بحرانی پیش بینی شده عکس العمل مناسب و کارآمدی وجود داشته باشد. 

وی با بیان اینکه بلاهای طبیعی بی تردید خساراتی به دنبال خواهد داشت اگر به شرایط حین وقوع بحران توجه‌ای نشود، یادآور شد: بی‌تردید چنین اتفاقاتی تهدیدی برای حیات بشر محسوب می‌شود، دولت باید برای حوادث پیش بینی شده برنامه کارآمد داشته باشد و تنها به ارائه اطلاعات و آمار اکتفا نکند.

کریمیان بخشی از تلفات ناشی از حوادث جوی را مربوط به بی توجهی به محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: بحران ناشی از بلاهای طبیعی که در بسیاری از استان‌های کشور خود را به عنوان مختلف، زلزله، سیل، توفان و….، نشان داده است، باید به صورت برنامه کوتاه مدت و بلند مدت کنترل شود و این مهم جز با کارآمدی دولت ممکن نخواهد بود.

گفتنی است در چند روز گذشته جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار موارد فوتی و مصدومیت درپی وقوع حوادث جوی در کشور گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پنجم خرداد ماه امسال و برابر گزارش مرکز EOC اورژانس کشور ۱۵۹۵ نفر در حوادث جوی رخ داده ، شامل سیل، توفان، گردوغبار، صاعقه، ریزش کوه و ... دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد متاسفانه ۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایشی ۲.۵ برابری است./ 

پایان پیام

  • کد خبر : 379104
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار