خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 12:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خاتمی:

هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در تولید نیازمند رشد سودآوری در این بخش است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه حاشیه سود واحدهای تولیدی حوزه دارو به ۱۶ درصد رسیده است و علاقه ای برای تولید داروهای با حاشیه سود کمتر وجود ندارد، گفت: هدایت نقدینگی به سمت سرمایه گذاری در تولید نیازمند رشد سودآوری در این بخش است.

سیدمرتضی خاتمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه حاشیه سود واحدهای تولیدی حوزه دارو به ۱۶ درصد رسیده است و این روند نزولی است، گفت: علاقه ای برای تولید داروهای با حاشیه سود کمتر وجود ندارد و زمانی که سود تسهیلات، اسمی ۲۳ درصد و در عمل نزدیک ۳۰ درصد و نایاب است چگونه می شود با تورم ۵۰ درصدی تامین نقدینگی داشت و سرپا ماند.



وی افزود: وقتی دلالی بدون ریسک بیش از ۱۰۰ درصد سود دارد، چگونه می توان انتظار داشت با سود ۱۶ درصدی منابع به سمت رشد تولید هدایت شود و لازمه رشد تولید، رشد سودآوری است و قیمت گذاری دستوری و سرکوب قیمت ها در میان مدت، نابودی تولید و کاهش کالاهای در دسترس مردم را رقم خواهد زد.



نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندین دهه تجربه ایران و جهان نشان می دهد سرکوب قیمت، راهکار نیست و برای رشد تولید باید ریسک آن را کاهش داد و بر سود آن افزود تا انگیزه های سرمایه گذاری در تولید افزایش یابد.



خاتمی یادآور شد: کشور به سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله آب، برق و گاز نیاز دارد و باید با افزایش انگیزه های صادراتی و ایجاد صندوق های پروژه و با تامین منابع ارزی شاهد رشد سرمایه گذاری در این بخش ها باشیم تا هم مردم برای رفاه دچار مشکل نشوند و هم واحدهای تولیدی چندین ماه با تعطیلی ناشی از کمبود برق و گاز مواجه نشوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 360265
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار