خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/04 - 17:27
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمدبیگی:

نیازمند اتخاذ روش‌های جدید در حوزه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم

عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با تاکید بر اینکه نیازمند اتخاذ روش های جدید در حوزه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم، گفت: در مورد موضوع عملکرد پلیس امنیت اخلاقی به دلیل کم کاری و ترک فعل های دستگاه‌های مسئول، تفاوت سلیقه و دیدگاه وجود دارد و در حالی نیروی انتظامی با خواسته های مکرر خانواده ها برای تامین نظم، امنیت عمومی، آرامش بصری، حفظ و استحکام کانون خانواده ها از بعد امنیت اخلاقی مواجه است که بسیاری از کارهای انجام نشده به شکلی آوارگونه بر روی این نهاد سرریز شده است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ملت ایران به نیروهای نظامی و مسلح خود اعتماد دارد و در بزنگاه ها و حوادث با وحدت فتنه ها را سرنگون می کند، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس، سپاه پاسداران، ارتش مقتدر و نیروی انتظامی نگاه مثبتی در کشور به نیروها و قوای مسلح وجود دارد و امروز این نگاه نباید با توطئه دشمنان دچار خدشه و آسیب شود.



وی با اشاره به اینکه در موضوع عملکرد پلیس امنیت اخلاقی به دلیل کم کاری و ترک فعل های دستگاه‌های مسئول تفاوت سلیقه و دیدگاه وجود دارد، افزود: در حالی نیروی انتظامی برای تامین نظم، امنیت عمومی، آرامش بصری، حفظ و استحکام کانون خانواده ها از بعد امنیت اخلاقی مواجه است که بسیاری از کارهای انجام نشده از سوی مسئولان مرتبط به شکلی آوارگونه بر روی این نهاد سرریز شده است.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نیازمند اتخاذ روش های جدید و به روز در حوزه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی هستیم، ادامه داد: در مورد الزام یا تغییر روش عملکرد پلیس امنیت اخلاقی نیازمند بررسی های دقیق علمی و نشست های کارشناسی هستیم تا با اتخاذ راهکارهای جدید و به روزرسانی شده بتوان با پشتوانه جامعه شناسی، روانشناسانه و دقیق، به جامعه در اجرای احکام و حدود شرعی و الهی کمک کنیم.



محمدبیگی با بیان اینکه احکام و حدود شرعی تعطیل بردار نیست، گفت: آیات متعددی در مورد رعایت حجاب به عنوان امری اجتماعی وجود دارد و آنهایی که دم از برداشتن حجاب و حجاب اختیاری می زنند در واقع اصل دین و کلام قرآن را درک نکردند. لازم است مراکز مختلف چون علمای دینی و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در جریان ارائه اقدامات آموزشی این مهم را هم به مردم اطلاع رسانی کنند. همچنین رسانه ملی، رسانه ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه های ترویجی و تبلیغی با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه ای به روز و با شیوه های دلنشین و شیرین موضوع زندگی و زیست عفیفانه و فواید آن را به جوانان و خانواده ها در قالب های مختلف زیبای هنری از جمله فیلم، سریال و چندرسانه ای ارائه کنند.



عضو هیات رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با یادآوری اینکه باید اقدمات پیشگیرانه را بر اقدامات سلبی مقدم دانست، تصریح کرد: بی توجهی نسبت به اقدامات پیشگیرانه، ایجاد مشکلات اخلاقی و ورود قوه قهریه را در پی دارد البته نیازمند حفظ اقتدار نیروی انتظامی هستیم تا بتواند در صحنه هایی که امنیت عمومی ما خدشه دار می شود محکم و متقدر وارد صحنه شود.



وی افزود: در مجلس موضوعات اخیر را دنبال می کنیم و از همه مردم می خواهیم برای حفظ آرامش و امنیت عمومی اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند و با سواد رسانه ای و بصیرت و آگاهی به دروغ پردازی ها، شایعه پراکنی ها و فتنه انگیزی ها توجه نکنند و از طریق منابع خبری موثق اخبار را دنبال کنند، در این رابطه می طلبد خانواده ها مراقب فرزندانشان در حوزه فضای مجازی باشند.



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم یادآور شد: مجلس و دولت باید نسبت به ساماندهی فضای مجازی اهتمام ویژه داشته و  به اجرای قوانین موجود در حوزه فضای مجازی، رسانه، عفاف و حجاب توجه داشته باشند و همچنین به مردم در اجرای حدود و احکام دینی کمک کنند به طور قطع خداوند با تبیین و الزام این حدود الهی به دنبال سعادت تک تک افراد و جامعه بشری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 349441
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار