خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 18:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم‌پور با اشاره به حضورش در رویداد نوپیا؛

نوآوری اجتماعی به ویژه در بخش زنان، در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی مغفول مانده است

رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حضورش در رویداد نوپیا تاکید کرد که نوآوری اجتماعی به ویژه در بخش زنان، هنوز نتوانسته جای پای خود را به طور کامل در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی باز کند و امیدوارم مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه بتواند این روند را تسریع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون زنان با اشاره به حضورش در رویداد نوپیا در یادداشتی نوشت: نوآوری‌های اجتماعی مرتبط با زنان در شناخت دقیق مسائل میدان، فعال‌سازی فضای اجتماعی، ارائه خدمات در یک فضای مشارکتی و توان‌افزایی اقشار مختلف زنان بسیار مثمرثمر است.



این یادداشت را در ادامه بخوانید:



نورآوری اجتماعی که در سال‌های اخیر مورد توجه فعالان و کنشگران اجتماعی قرار گرفته، توانسته در برخی زمینه‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای را رقم زند و یکی از عرصه‌هایی که لازم است نوآوری اجتماعی در آن فعال شود و کنشگران اجتماعی با این رویکرد به آن ورود کنند، عرصه مسائل زنان است.



 نوآوری‌های اجتماعی مرتبط با زنان در شناخت دقیق مسائل میدان، فعال‌سازی فضای اجتماعی، ارائه خدمات در یک فضای مشارکتی و توان‌افزایی اقشار مختلف زنان بسیار مثمرثمر است و با همین رویکرد نیز در اصلاحات برنامه هفتم توسعه در مجلس توسعه و گسترش این بخش را به صورت ویژه لحاظ کردیم.



پنجشنبه در رویداد نوپیا حضور یافتم و در پنلی با عنوان «چالش‌های کارآفرینی اجتماعی برای زنان» شرکت کردم. در این پنل دو نفر از زنان توانمند و کنشگرمان که توانسته بودند در زمینه  زنان روستایی و مادران دارای فرزند اوتیسم اقدامات اجتماعی مؤثری تعریف کنند، شرکت داشتند و از روند طی ‌شده، چالش‌ها و موانع پیش پایشان صحبت کردند.



حقیقتا شنیدن دستاوردها و تلاش‌هایشان برای رفع موانعی که با آن‌ها روبرو بودند، نشان داد در این عرصه ظرفیت‌های قابل توجهی وجود دارد که باید زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر این عزیزان فراهم کنیم.



نوآوری اجتماعی به ویژه در بخش زنان، هنوز نتوانسته جای پای خود را به طور کامل در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی باز کن و این گفت‌وگوها می‌تواند زمینه توجه هر چه بیشتر به این عرصه را فراهم سازد ضمن آنکه امیدوارم مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه نیز بتواند این روند را تسریع کند؛ ما برای حل مسائل زنان نیازمند استفاده از ظرفیت همه بانوان کنشگر هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 371523
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار