خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 18:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم‌پور خبر داد؛

نخستین نشست نظارتی بر آئین‌نامه اجرایی بودجه یک درصد اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه زنان برگزار می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از برگزاری جلسه نظارتی آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره 9 قانون بودجه 1402 خبر داد و گفت: براساس این بند برای نخستین‌بار دستگاه‌ها مکلف شدند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده هزینه کنند.

فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از برگزاری جلسه نظارتی آئین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره 9 قانون بودجه 1402 خبر داد و گفت: در بودجه 1402 برای نخستین‌بار بودجه‌ای مجزا برای موضوعات مرتبط با حوزه زنان و خانواده در نظر گرفته شد و دستگاه‌ها مکلف شدند یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در این زمینه هزینه کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس مسئولیت تهیه آئین‌نامه اجرایی این بند برعهده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گذاشته شده و این معاونت نیز در طی این مدت آیین‌نامه‌ای را تهیه و تدوین کرده است اما این آیین‌نامه نیازمند بررسی بیشتر است.

عضو کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های این آیین‌نامه گفت: بررسی کارشناسی این آئین‌نامه گویای آن است که خلأها و مسائل جدی دارد و نیازمند اصلاح است. با توجه به اهمیت این بودجه برای حوزه زنان، نظارت بر آئین‌نامه این بودجه را در دستور کار قرار دادیم و قرار است روز سه‌شنبه 30 آبان‌ماه نخستین جلسه نظارتی بررسی این آیین‌نامه برگزار شود.

قاسم‌پور افزود: در این جلسه مسئولان دستگاهی و کارشناسان مرتبط حضور خواهند داشت و لازم است گفت‌وگوهایی کارشناسی جهت رفع خلأها  انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه یکی از ارکان مهمی است که در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاهی در موضوعات مختلف راهگشاست و تلاش خواهیم کرد در هزینه‌کرد آن در دستگاه‌ها نظارت لازم را داشته باشیم. علاوه بر این، سعی داریم مجدد این بودجه را به نحو کامل‌تری در بودجه سال آینده نیز داشته باشیم./

پایان پیام

خبرنگار: هدی ریسمانچی

  • کد خبر : 371768
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار