خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/10 - 16:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش داد؛

نخستین دوره مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس برگزار می شود

نخستین دوره مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نخستین دوره مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس(ره) ویژه نخبگان، مدیران کشوری و لشگری، اساتید، دانشجویان و سیاست پژوهان حوزه حکمرانی و قانونگذاری، در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.



آموزش، توانمندسازی و تربیت حکمران، سیاست‌پژوه، کارشناس و مدیر حوزه حکمرانی و قانونگذاری به منظور حل مسائل نظام تقنینی کشور در راستای کارآمدسازی مجلس شورای اسلامی و نظام قانونگذاری کشور، مهم ترین هدف مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس(ره) است.



محورهای اصلی نخستین دوره مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس(ره) شامل الگوها، مدل ها و ابزارهای حکمرانی و قانونگذاری، واکاوی و تحلیل قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و جایگاه آنها،‌ تحلیل فرآیندهای قانونگذاری با تمرکز بر قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی، ابزارها و سازوکارهای نوین و هوشمند در عرصه حکمرانی پارلمانی، فرآیندهای قانونگذاری، نظارت و بودجه‌ریزی  در مجلس شورای اسلامی،‌ نظام مسائل حوزه های تخصصی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی از منظر حکمرانی و قانونگذاری و کارگاه های سیاست پژوهی و آموزه های تقنینی در حوزه های بخشی و تخصصی، هستند.



علاقه مندان جهت ثبت نام  می توانند از طریق لینک https://governanceschool.mrc.ir/ وارد سامانه  شوند و ثبت نام را انجام دهند.



جهت اطلاعات بیشتر و پاسخگویی به سوالات از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 17، می‌توانید با شماره 39936940-021 (دبیرخانه مدرسه حکمرانی و قانونگذاری شهید مدرس)، تماس حاصل نمایید./



پایان پیام 

  • کد خبر : 362731
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار