خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/10 - 14:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لطفی:

نحوه توزیع سهام عدالت برعکس عنوان آن کاملا ناعادلانه است/ضرورت ورود مجلس برای شفاف‌سازی منابع و مصارف این سهام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی کشور، نحوه توزیع سهام عدالت است که برعکس عنوان آن کاملا ناعادلانه است تاکید کرد که مجلس باید به این حوزه ورود پیدا کند تا منابع و مصارف آن مشخص شود.

حسن لطفی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اهتمام وزیر امور اقتصاد و دارایی بر تغییر ساختار مدیریت سهام عدالت، گفت: یکی از چالش‌های اساسی کشور، نحوه توزیع سهام عدالت است که کاملا غیرشفاف بوده و هیچ پایه و اساس مالی و محاسباتی ندارد.



نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون مشخص نیست سود حاصل از سهام عدالت به چه کسانی پرداخت می‌شود و شرکت‌های سرمایه‌گذار آن کجا هستند و اعضای هیات مدیره آنها چه کسانی هستند و چه افرادی به فرآیند حسابرسی این بخش نظارت و رسیدگی می‌کنند و آیا اصلا تاکنون پایشی در این زمینه انجام شده است تا سود حاصل از آن به افرادی که مستحق هستند، برسد.



وی تصریح کرد: رویه‌های کنونی بیانگر آن است که نحوه توزیع سهام عدالت برعکس عنوان آن کاملا ناعادلانه است و می‌توان به آن سهام ناعدالتی اتلاق کرد چرا که متولی مشخصی ندارد و معلوم نیست کدام مافیا پشت این قضیه قرار دارد.



لطفی خاطرنشان کرد: تاکنون تنها به این نکته اشاره شده است که یکی از منابع سهام عدالت 20 درصد از درآمد همراه اول است اما مشخص نیست مسئول اداره سهام عدالت کیست و به چه کسی پاسخگو است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: لازم است مجلس شورای اسلامی به این حوزه ورود پیدا کند تا منابع و مصارف سهام عدالت مشخص شود چرا که هیچ اطلاعات دقیقی از منابع درآمدی و مصارف آن وجود ندارد و فقط می‌دانیم بسیاری از افراد متمکن جامعه از سهام این بخش استفاده می‌کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته باید یک پایش کلی در ساختار بودجه انجام شود چراکه در کشور بجای یک خزانه چندین خزانه از جمله سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها و خزانه کل کشور وجود دارد که لازم است در گام اول با یکدیگر تجمیع شوند ضمن‌اینکه باید سهام عدالت به طور کامل جمع شود و اگر قرار است سود حاصل از آن به افراد مستمند جامعه تعلق گیرد، درآمدهای حاصل از آن به خزانه کل کشور واریز و خروجی آن هم برای افراد کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه هزینه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369202
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار