خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/24 - 13:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عبدلی:

مغفول ماندن موضوع بهداشت دهان و دندان/ اکثر خدمات دندان‌پزشکی مراکز شهری و روستایی دولتی کشیدن دندان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه بار همه نابسامانی‌های اجتماعی به بهداشت و درمان کشور تحمیل می‌شود از مغفول ماندن موضوع بهداشت دهان و دندان در کشور انتقاد کرد.

حسین عبدلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بحث بهداشت و سلامت در سیاست گذاری ها به خوبی تفهیم نشده است، گفت: خسارت آلودگی هوا بر سلامتی مردم تهران و وزارت بهداشت بسیار بالا است و در واقع عوارض این بی توجهی‌ها متوجه وزارت بهداشت می شود.

 وی افزود: اگر راننده ای به انجام معاینه چشم پزشکی بی توجهی و تصادف کرده و 10 نفر را بکشد یا قطع نخاع کند هزینه های زیادی به وزارت بهداشت تحمیل می شود و در واقع بار همه نابسامانی‌های اجتماعی به بهداشت و درمان کشور تحمیل می شود.

عبدلی یادآور شد: مقوله پیشگیری به طور کلی فراموش شده و به صورت جدی نیاز است برای بحث درمان اهرم های تشویقی و تنبیهی قرار دهیم به عنوان مثال بیمه به فردی که به دیابت مبتلا است و نکات بهداشتی و مسائل تغذیه ای را رعایت می کند نباید با کسی که نسبت به این مسائل بی تفاوت است به طور مساوی خدمات ارائه کند و پرداخت ها هم نباید یکسان باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمیسیون باید فعال تر از قبل به مسائل خاص و مهم بپردازد، گفت: موضوع بهداشت دهان و دندان در کشور مغفول مانده است؛ مردم مراقبت لازم را از دندان هایشان ندارند و از سویی هزینه های دندان پزشکی بسیار بالا است و بیمه ها هم حمایت چندانی ندارند و اکثر خدمات دندان پزشکان مراکز شهری و روستایی دولتی کشیدن دندان است./

پایان پیام

  • کد خبر : 380572
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار