خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/24 - 16:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم‌پور:

مغفول ماندن مشکلات کسب و کارهای خرد و نوپا در آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال/ محتوای آیین نامه با خواسته‌های فعالان فاصله دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از مغفول ماندن مشکلات کسب و کارهای خرد و نوپا در آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، گفت: این آیین‌نامه که چندی پیش توسط دولت تصویب شد مسائل کسب و کارهای نوپا و خرد را مورد توجه قرار نداده و محتوای آن با خواسته‌های فعالان کسب و کارهای مجازی فاصله دارد.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از کسب و کارهای اینترنتی به صورت حرفه‌ای و کسب و کارهای نوپا، با مشارکت یا هدایت زنان صورت می گیرد، گفت: تصمیم‌گیری برای ایجاد هر تغییر و تحولی در این فضا، باید با مشارکت ذی‌نفعان و احصاء مسائل آنها صورت گیرد؛ در این رابطه یکی از مسائل مهمی که از ابتدای مسائل اخیر در کمیسیون اجتماعی پیگیر بودیم مسئله کسب و کارهای زنانه بود که بیش از سایر کسب و کارها در مخاطره قرار گرفت.



وی با اشاره به آیین‌نامه دولت با موضوع حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال گفت: این آیین‌نامه که چندی پیش به تصویب دولت رسید در بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که مسائل کسب و کارهای نوپا و خرد را مورد توجه قرار نداده و از این حیث، نواقصی دارد.



رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بررسی این کاستی‌ها دیروز نشستی در کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولان وزارت‌ ارتباطات، صمت و اقتصاد و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان برگزار شد و بانوان در مورد مسائلی که این روزها برای کسب و کار خودشان و سایر کسب و کارها ایجاد شده، توضیحاتی دادند.



وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه به معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات توجه دارد، افزود: آن‌چه در این آیین‌نامه آمده با خواست فعالان کسب و کارهای مجازی فاصله دارد.



قاسم‌پور یادآور شد: ضمن آن‌که فعالان کسب و کار معتقدند ارائه تسهیلات و اعمال معافیت‌های مالیاتی با پیچیدگی همراه است و ذینفع نهایی به سختی از این تسهیلات بهره می‌برد.



رئیس فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر این‌که این آیین‌نامه مسائل کسب و کارهای خرد و نوپا را نادیده گرفته است، گفت: لازم است دولت نسبت به طراحی برنامه های متناسب با نیازهای کسب و کارهای نوپا اقدام کند البته مجلس هم برای ارائه خدمات لازم به این کسب و کارها اقدامات لازم را دنبال می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 352153
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار