خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/05 - 16:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
وحیدی در تشریح مصوبه امروز صحن علنی مجلس:

مجلس گام مهمی برای ساماندهی قرارداد کارکنان دولت برداشت

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه صحن علنی مجلس، تصریح کرد: مجلس گام مهمی برای نظام مند کردن نوع قراردادها برداشت.

 محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به صورت دو شوری  در نشست امروز در مجلس شورای اسلامی،  اظهار کرد: این کلیات با ۱۹۴ رأی موافق امروز تصویب شد و پیشنهادات اصلاحی طرح برای آینده قابل ارائه به کمیسیون است و با توجه به اینکه قانون دو شوری است باید در کمیسیون تخصصی مجدد بررسی شود.



 نماینده مردم بجنورد مانه و سملقان راز و جرگلان و گرم و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح مهم آمده است؛ نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران شامل ساماندهی می‌شوند.



 وحیدی افزود: همچنین در ماده واحده این طرح از زمان لازم الاجرا شدن این قانون و به کارگیری نیروی انسانی برای انجام وظایف خدماتی که ماهیت بلند مدت بیش از یک سال دارند و در حال حاضر از سوی شرکت‌های موضوع ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوبه 18 مهرماه 1386 است، تأکید شده است.



 وی اظهار کرد: مخاطب دیگر این قانون نیروهایی است که در قالب شرکتی حجمی طرح‌های عمرانی تامین نیروی انسانی و عناوین مشابه به کارگیری می‌شوند. در تمامی دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آنها اجازه داده می‌شود، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی برگزاری آزمون مصاحبه و طی مراحل گزینش به صورت متمرکز در کل کشور  و در قالب قرارداد کار معین، بدون محدودیت مقرر در تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر محدودیت های مشابه در قوانین و مقررات دیگر دستگاه ها بر اساس آیین نامه ای که ظرف مدت ۶ ماه با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، جذب نیرو داشته باشند.



شایان ذکر است کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت صبح امروز در صحن علنی مجلس مصوب شد و به دلیل دو شوری شدن توسط هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای اصلاحات لازم به کمیسیون تخصصی اجتماعی ارجاع شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 344697
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار