خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 17:40
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور:

مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس مصوبه ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته یادآور شد که اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

فاطمه قاسم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در مورد موضوع اخذ مالیات از مهریه که در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته بود، گفت: چنین قانون و مصوبه ای در مجلس تصویب نشده و به تبع در رویه جاری قوه قضاییه نیز چنین چیزی وجود ندارد.

قاسم پور افزود: اوایل مجلس یازدهم تعدادی از نمایندگان طرح‌هایی را در موضوع مهریه تدوین کردند و یکی از پیشنهاداتی که همان زمان مطرح شد، موضوع مالیات بر مهریه بود که کنار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه ارائه‌دهندگان این پیشنهاد تصور می‌کردند مالیات بر مهریه می‌تواند سبب کاهش میزان مهریه شود، ادامه داد: اگرچه کم‌ بودن میزان مهریه حسن است اما برای ترویج آن لازم است از ابزارهای فرهنگی استفاده کرد و چنین طرح‌هایی صرفاً سبب افزایش بار مالی ازدواج به ویژه برای خانواده دختر می‌شود و موانع ازدواج را بیش از پیش می‌کند در هر صورت، در حال حاضر چنین قانونی نداریم و این خبر شایعه است./

پایان پیام

  • کد خبر : 377230
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار