خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 13:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نوروزی:

قضات باید آزادی مشروط، افزایش مرخصی زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را در دستور کار قرار دهند

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه قضات باید آزادی مشروط، افزایش مرخصی زندانیان و استفاده از پابند الکترونیکی را در نظام کیفری مدنظر قرار دهند از قضات اجرای احکام خواست که یک مرتبه در هفته از زندان ها سرکشی و بازدید و پرونده ها و وضعیت زندانیان را بررسی و پایش کنند.

حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد توجه مجلس به اشتغال زندانیان، گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه ارائه تسهیلات کارآفرینی برای زندانیان را در دستور کار قرار داد و تلاش داشتیم که تحول شگرفی در حوزه زندان ها ایجاد کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا در کشور 85 میلیونی ما باید 240 هزار زندانی داشته باشیم، افزود: کل زندانی های ما نباید 40 هزار زندانی داشته باشد همچنین قضات باید آزادی مشروط و استفاده از پابند الکترونیکی را در نظام کیفری مدنظر و افزایش مرخصی را برای زندانیان در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه زندان ها باید از مراکز شهرها به خارج از شهرها انتقال یابد، ادامه داد: زندان‌ها باید به محل کارآفرینی، اشتغال، تحصیل و تحول تبدیل شوند و زندانی نباید در زندان بیکار باشد.

نوروزی با یادآوری اینکه هیچ زندانی نباید بی مورد در زندان بماند، گفت: باید تلاش شود که تعداد زندانیان کاهش یابد و استفاده از پابند در مورد آنها اعمال شود؛ ضروری است قضات اجرای احکام یک مرتبه در هفته از زندان ها سرکشی و بازدید و پرونده ها و وضعیت زندانیان را بررسی و پایش کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376567
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار