خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/11 - 20:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کوچکی نژاد:

عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران منطقی نیست/ دولت باید بخش خصوصی را حمایت کند

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران را منطقی ندانست و بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی تاکید کرد.

جبار کوچکی نژادارم ساداتی  سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌ و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در مورد برخی اظهارات مبنی بر عقب نشینی شورای عالی کار از مصوبه افزایش 57 درصدی حقوق کارگران، گفت: اگر این مصوبه منتفی شود کشور با مشکل مواجه می شود البته هر چند این افزایش دستمزد تصمیم عجولانه ای بود و باید دقت می کردند اما به هیچ وجه نباید از آن عقب نشینی کرد.



وی با اشاره به تعدیل نیروهای کارگری توسط برخی کارفرماها، ادامه داد: بسیاری از مراکز تولیدی کوچک با این افزایش حقوق دچار بحران شده و برخی کارگران خود را اخراج کردند بنابراین دولت باید در این رابطه فکر و تصمیم درستی بگیرد البته کاهش حقوق کارگران کار عاقلانه، منطقی و درستی نیست.



نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم افزود: اجرای افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در دستگاه های دولتی مشکلی ایجاد نمی کند و می توانند اجرا کنند اما دغدغه ما این است که برخی کارگاه های کوچک از پس هزینه ها برنیایند و نسبت به تعدیل و اخراج کارگران اقدام کنند.



کوچکی نژاد یادآور شد: دولت باید با حمایت از بخش خصوصی اجازه ندهد که حتی یک کارگر اخراج و تعدیل شود و از طرق مختلف این افزایش نرخ را جبران کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 341161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار