خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/29 - 14:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
گودرزی:

طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار صحن مجلس قرار دارد/ ایرادات مدنظر شورای نگهبان برطرف شده است

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح جزییات روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح روند بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی، گفت: ابتدا دایره شمول این طرح نیروهای شرکتی و سایر عناوین مشابه و قراردادی را دربر می‌گرفت، در ادامه مسیر، به جهت اینکه بتوانیم کار را پیش ببریم و با دولت به توافق و تفاهم برسیم، قراردادی‌ها از طرح حذف شدند و مقرر گردید با همکاری دولت به صورت مجزا لایحه‌ای در خصوص آنها تدوین شود.



نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بعد از آن در صحن مجلس شرکتی‌ها و سایر عناوین مشابه مصوب شد و مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و به جهت مخالفت دولت و ابهاماتی که وجود داشت مغایر با اصل 75 قانون اساسی و برخی اصول دیگر شناخته شد.



وی تصریح کرد: در نهایت جلسه‌ای با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان و اعضای کمیسیون اجتماعی در محل این کمیسیون در خصوص رفع ایرادات این طرح تشکیل شد و در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که طرح مذکور را صرفا در این مقطع و فقط برای نیروهای شرکتی مورد تصویب و پیگیری قرار دهیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در کمیسیون اجتماعی مصوب شد که از تاریخ تصویب این طرح، نیروهای شرکتی تا پایان سال 1401 به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند و این شرکت‌ها از واسطه‌گری در تامین نیروی انسانی حذف شوند. این مصوبه به صحن علنی ارجاع داده شده و در دستورکار قرار گرفته است و چنانچه توسط هیات رییسه قرائت شود با توجه به اینکه اصلاح شورای نگهبان است پیشنهاد جدیدی برای درج در آن ثبت نمی‌شود و صرفا نتیجه به رای گذاشته خواهد شد.



نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به فضای مجلس پیش‌بینی می‌شود که این طرح با عدد بالایی به تصویب برسد و چنانچه به تایید شورای نگهبان نیز برسد جهت اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 367044
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم