خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/24 - 13:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یزدی خواه با اشاره به بازدید از منطقه 19 تهران مطرح کرد:

ضعف شدید منطقه 19 تهران در بخش‌های بهداشتی، فرهنگی و آموزشی/ از طرح پیشنهادی شهرداری برای ایجاد اشتغال پایدار تا راه اندازی مجتمع انتظامی برای این منطقه

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به بازدید خود و شاکری دیگر نماینده تهران از منطقه 19 تهران، گفت: در این بازدید ظرفیت‌ها و مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای تقویت بخش‌های بهداشتی، ورزشی، فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شود.

سیدعلی یزدی‌خواه  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود و شاکری نماینده تهران از منطقه 19 تهران به همراه معاون عمرانی فرمانداری تهران و شهردار این منطقه و همکارانش، اظهار کرد: منطقه ۱۹ توسعه خود را در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بوده است. در قبل از انقلاب این منطقه به چند روستا ختم می شد که پس از پیروزی انقلاب این روستاها توسعه پیدا کرده و جمعیتی بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر را در خود جای داده است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این منطقه از نظر سرانه فضای سبز از حد میانگین تهران بالاتر و بهتر است اما در سایر سرانه ها مانند بهداشتی و درمانی، ورزشی و فرهنگی و آموزشی دچار ضعف شدیدی است که باید در اسرع وقت این کاستی ها جبران شود.



وی اضافه کرد: در این منطقه صدها هکتار زمین که به عنوان اراضی ذخیره شهری در نظر گرفته شده وجود دارد. با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم در منطقه فراهم است، می‌تواند بهترین ظرفیت برای توسعه ساخت و سازها و مسکن ارزان قیمت برای طبقات متوسط و پایین جامعه باشد.











بازدید میدانی مجمع نمایندگان  تهران از منطقه ۱۹


 



یزدی خواه با بیان اینکه در این بازدید مقرر شد مواردی توسط دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، تصریح کرد: با توجه به تهیه طرح ۱۵۰ هکتار از اراضی ناحیه سه جهت ساخت مسکن مقرر شد، طرح پیشنهادی شهرداری به لحاظ سرانه ها و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، جهت تصویب به کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شود. همچنین مقرر شد، آقای دکتر شاکری و اینجانب به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در روند تصویب طرح پیشنهادی مسکن  تاکید داشته باشیم.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: با توجه به ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب میدان مرکزی میوه و تره بار مقرر شد، شهرداری منطقه ۱۹ و فرمانداری تهران به صورت مشترک پیگیری لازم را جهت تکمیل و مشارکت شرکت آب و فاضلاب تهران جهت تسریع در تکمیل پروژه تصفیه خانه داشته باشند تا مشکلات فاضلاب محلات دولتخواه اسماعیل آباد شهید کاظمی مرتفع شود.



وی تأکید کرد: همچنین ظرف یک هفته آینده مجتمع انتظامی شهید کاظمی راه اندازی شود و طی هفته آینده مطالعات لازم جهت شناسایی مکان برای کلانتری دوم با همکاری نیروی انتظامی و فرمانداری تهران صورت پذبرد و کلنگ‌ زنی انجام شود.



یزدی خواه افزود: مقرر شد کلانتری سوم را فرمانداری تهران تا ۱۵ خرداد ماه سال آینده تکمیل و تحویل فرماندهی انتظامی تهران دهند. فرمانداری تهران پیگیری های لازم را جهت استقرار نماینده بهزیستی در سطح منطقه ۱۹ داشته باشد.



وی اضافه کرد: پیرو اخذ مصوبه واگذاری زمین توسط شهرداری تهران برای ساخت بیمارستان مقرر شد فرمانداری تهران پیگیری های لازم را از دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام تا کار احداث بیمارستان آغاز شود. همچنین نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت این موضوع را مطالبه کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 337141
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار