خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/11 - 13:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اسماعیلی به مناسبت روز کارگر مطرح کرد:

ضرورت اصلاح قانون کار به منظور رفع خلاءهای قانونی در خصوص مشاغل جدید

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن برشمردن اقداماتی که باید در جهت حمایت از جامعه کارگران انجام شود بر ضرورت اصلاح قانون کار به منظور رفع خلاءهای قانونی در خصوص مشاغل جدید همچون استارت آپ‌ها تاکید کرد.

ولی اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر با اشاره به مواردی که باید در جهت بهبود وضعیت زندگی این قشر مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان روابط کار و اتحادیه کارگران سراسر کشور دعوت به عمل آوردیم تا در نشستی مشکلات حوزه کار و کارگر، قراردادهای سفید امضاء و بیمه کارگران را مورد بررسی قرار داده و به جمع‌بندی برسیم.



نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در جهت حمایت از جامعه کارگری به طور جدی پیگیری شود اصلاح قانون کار است چراکه لازم است خلاءهای قانونی پیرامون مشاغل جدید همچون استارت آپ‌ها و قراردادهای سفید امضاء یا کارگران رسمی رفع شود، کما اینکه دولت نیز در حال تدوین لایحه‌ای برای اصلاح قانون کار است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ضمن یادآوری حمایت مجلس از کارگران در قالب تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که به نفع این قشر به حذف امضاهای طلایی منتهی شد، تصریح کرد: نحوه برگزاری جلسه تعیین حقوق و دستمزد سالانه کارگران با رعایت اصل سه‌جانبه گرایی از دیگر مواردی است که باید تعیین تکلیف شود.



نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این جلسه باید با حفظ حرمت نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برگزار شده و کمیته‌های فرعی آن قبل از پایان سال تشکیل شوند تا حقوق کارگران متناسب با واقعیات جامعه و بر اساس ماده 41 قانون کار با فوریت تعیین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360883
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار