خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/27 - 11:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
غضنفرآبادی:

انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه منطقی نیست/ دستگاه قضا به خوبی از عهده مدیریت این سازمان برمی‌آید

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه منطقی نیست و احتمال مخالفت شورای نگهبان با این موضوع بسیار بالا است، گفت: قوه قضائیه به خوبی از عهده مدیریت این سازمان برمی‌آید.

موسی غضنفر آبادی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات وزیر دادگستری مبنی بر اینکه دولت به دنبال انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از قوه قضائیه نیست، گفت: این موضوع مصوبه مجلس بوده و در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است و اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مخالف این موضوع بودم.



وی افزود: زیرمجموعه‌های مهمی از جمله ثبت ازدواج و طلاق و اسناد و املاک باید زیر نظر قوه قضائیه باشد و به دلیل حساسیت موضوع به هیچ وجه منطقی و درست نیست که این سازمان از قوه قضائیه منفک شود.



نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه احتمال مخالفت شورای نگهبان با انتزاع سازمان ثبت اسناد و املاک از قوه قضائیه بسیار بالا است، ادامه داد: شورای نگهبان به دلیل مغایرت این موضوع با برخی از اصول قانون اساسی با آن مخالفت خواهد کرد.



غضنفرآبادی یادآور شد: اگر این سازمان زیرمجموعه دولت قرار گیرد ممکن است شاهد سوء استفاده هایی باشیم و دستگاه قضا به خوبی از عهده مدیریت آن برمی آید./



پایان پیام

  • کد خبر : 373176
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار