خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/27 - 10:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری با تاکید بر موثر بودن مدیریت محلی هنگام وقوع طوفان در تهران:

شهرداران مناطق در تهران باید با چک لیست، نقاط و عوامل خطر آفرین را شناسایی کنند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است ایمنی مردم را در شرایط بحرانی همچون طوفان و وزش باد در دستور قرار دهد، گفت:اگر شهرداران مناطق و نواحی مجهز و آماده باشند و بازدیدهای دوره‌ای داشته باشند، با تهیه دستورالعملی که شامل فهرستی از اقدامات است (چک لیست) به راحتی می‌توانند نقاط و عوامل خطر آفرین را شناسائی و در شرایط بحرانی کنترل کنند.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد خسارات جبران ناپذیر سیل اخیر که تبعات گرانی داشته و حتی منجر به قطعی آب برخی از مناطق پایتخت شد، گفت: در حدود ۷الی۸ سال گذشته در تهران شاهد طوفان  بزرگی بودیم؛ اطلاعات جزییات آن  حادثه در همان زمان توسط مدیریت بحران داده شد که با اطلاعات واقعی فاصله زیادی داشت و موجبات بهم ریختگی شهر شد، در همان دوران مقرر شد تجهیزات هواشناسی برای پیش بینی اتفاقات جوی در نظر گرفته شود تا شاهد بروز چنان اتفاقاتی نباشیم. 



دامنه وسعت خسارات طوفان نیم ساعته پایتخت ادامه‌دار بود



نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دامنه وسعت خسارات طوفان نیم ساعته پایتخت هفته گذشته تنها به یک روز ختم نشد، دنباله دار بودن این خسارات به بی آبی برخی از محلات تهران هم کشیده شد. 



پیش بینی شد اما برنامه‌ای نبود!



شاکری با تاکید به اطلاع رسانی دقیق به عموم مردم، یادآور شد: پیش از هر مسئله‌ای باید این موضوع پیگیری شود که اطلاعات طوفان و وزش باد شدید از طرف سازمان مدیریت بحران به مدیران شهری به موقع و درست داده شده است یا خیر؟ به نظر می‌رسد با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی اطلاع رسانی صورت گرفته و کم و کاستی در این راستا نداشته‌ایم.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ادامه داد: به استناد  بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و به منظور رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک و ساختمان‌های متروکه و ... ضروری است مالکان نسبت به رفع خطر که تهدیدی علیه امنیت و سلامت عمومی است هر چه سریعتر اقدام نمایند، در غیر این صورت شهرداری طبق قانون راسا اقدام نموده و هزینه اقدامات انجام شده به اضافه 15درصد جریمه همراه با عوارض قانونی از مالکان اینگونه املاک یا اراضی وصول خواهد کرد.



شهرداری‌های محلات نقش پررنگی در کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه دارند



شاکری با تاکید بر اینکه شهرداری موظف است ایمنی مردم را در شرایط بحرانی همچون طوفان و وزش باد در دستور قرار دهد؛ یادآور شد: شهرداری‌های محلات نقش پررنگی در کاهش آسیب‌های ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه دارند.



عضو کمیسیون عمران در مورد کنترل طوفان نیم ساعته، تصریح کرد: اگر شهرداران مناطق و نواحی مجهز و آماده باشند و بازدیدهای دوره‌ای داشته باشند، با تهیه دستورالعملی که شامل فهرستی از اقدامات است (چک لیست) به راحتی می‌توانند نقاط و عوامل خطر آفرین را شناسائی و در شرایط بحرانی کنترل کنند، اگر تمرکز مدیریت شهری روی اقدامات محلی گذاشته شود بی تردید بسیاری از خساراتی که گاهی به قیمت جان هموطنان تمام می‌شود قابل کنترل هستند.











خسارات طوفان تهران


شاکری در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به گستردگی مسائل در کلانشهرها، حل معضلات شهری با آموزش و مشارکت مردم بسیار کارآمدتر است و اگر در مدیریت شهری این عنصر وجود داشته باشد، شاهد خسارات سنگین در حوادث مشابه نخواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 363466
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار