خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/17 - 10:13
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بحران در سازمان مدیریت بحران کشور؛

شاکری: کمبود اقلام امدادی سریعا باید تامین شود/ شرکت های دانش بنیان بهترین گزینه در تولید این اقلام هستند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود اقلام امدادی سازمان مدیریت بحران ارتباطی به تحریم‌ها ندارد؛ گفت: اقلام ضروری سازمان مدیریت بحران همان اقلام امدادی هستند که کشور در شرایط بحرانی به آنها نیازمند است و در سوله‌های بحران نگهداری می‌شوند.

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط  نامطلوب شارژ انبارها و کمک‌های بیشتر به هلال احمر برای رسیدن به وضعیت مطلوب در ذخیره اقلام امدادی، گفت: سازمان مدیریت بحران یکی از سازمان‌های حیاتی کشور محسوب می‌شود که باید از همه جهت تکمیل باشد به گونه‌ای که در شرایط اضطراری مردم نگران خدمات دریافتی نباشند، ارائه چنین گزارشاتی در شرایط عادی جای سوال دارد اگر کشور و شهری در اوضاع بحرانی قرار بگیرد این سازمان که در خط مقدم امداد رسانی قرار دارد چه عکس العملی خواهد داشت؟



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان مدیریت بحران به جای صحبت از کمبود اقلام، برنامه ریزی صورت گرفته در مواجه با شرایط بحرانی را عنوان کند، رییس سازمان مدیریت بحران در برابر کمبود اقلام و حتی خالی بودن انبارهای امدادی مسئولیت دارد. صحبت از کمبودها در سازمان حیاتی مثل مدیریت بحران کشور یک نقطه منفی محسوب می‌شود.



کم کاری از هر نوع در سازمان مدیریت بحران باید جبران شود



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه تاکید کرد: کم کاری از هر نوعی در سازمان مدیریت بحران باید جبران شود، باید اقلام ضروری این سازمان به واسطه متولیان آن تامین شود و اگر کمبودی وجود دارد از طریق وزارت کشور اقدام به تهیه آنها کند.



اقلام ضروری سازمان مدیریت بحران همان اقلام امدادی هستند که کشور در شرایط بحرانی به آنها نیازمند است و در سوله‌های بحران نگهداری می‌شوند؛ در تمام استان‌های کشور این سوله‌ها به نسبت جمعیتی که دارند تغییر می‌کند و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد



عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمبود اقلام امدادی سازمان مدیریت بحران ارتباطی به تحریم‌ها ندارد؛ گفت: اقلام ضروری سازمان مدیریت بحران همان اقلام امدادی هستند که کشور در شرایط بحرانی به آنها نیازمند است و در سوله‌های بحران نگهداری می‌شوند؛ در تمام استان‌های کشور این سوله‌ها نسبت به جمعیتی که دارند تغییر می‌کند و  کمبود آن ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.



وی در ادامه یادآور شد: اقلام امدادی شامل کالاهای اساسی ضروری همچون مواد غذایی، دارو، کمک‌های اولیه است که تولیدات آنها ارتباطی به خارج از کشور و مبحث واردات ندارد، باید به صورت مداوم تولید و تامین شود و به شکل مداوم بر سوله‌های نگهداری آنها نظارت شود.



شاکری در پایان خاطر نشان کرد: این کمبود اقلام امدادی به هیچ عنوان به نوسانات ارزی باز نمی‌گردد، اگر این اقلام ضروری مصرف شده است باید هر چه سریعتر تامین شود و رییس مدیریت بحران باید پاسخگوی خالی بودن سوله‌ها یا کمبود اقلام ضروری باشد. در هر حادثه و سانحه‌ای که در سطح کشور رخ می‌دهد، اولین نیاز برای امدادرسانی به شهروندان، اقلام امدادی هستند که وظیفه تامین آن برعهده سازمان مدیریت بحران است. شرکت های دانش بنیان بهترین گزینه در تولید اقلام امدادی هستند تا شاهد تولید محصولات با کیفیت بالا در سایه دانش داخلی باشیم.



بیشتر بخوانید:





 به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ طی چند روز گذشته محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگویی عنوان کرد: در حال حاضر شارژ انبارها به وضعیت مطلوبی نرسیده و ما در حال برنامه‌ریزی برای کمک‌های بیشتر به هلال احمر برای رسیدن به وضعیت مطلوب در ذخیره اقلام امدادی هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 351627
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار