خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/04 - 14:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت:

سیاست وزارت بهداشت احیای رشته‌های حد واسط مانند بهیاری است/ خدمات بهیاری نیاز کشور است

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سیاست این وزارت خانه احیای رشته‌های حد واسط است، گفت: خدمات بهیاری به عنوان نیاز کشور در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و نظر مجلس هم در مورد توجه به تربیت و آموزش بهیار مثبت است و تلاش خواهیم کرد این افراد را در قالب استخدام یا شرایط دیگری که امکانپذیر باشد به خدمت گرفت تا از نظر شغلی تکلیفشان مشخص شود.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بررسی چالش‌های تربیت بهیار در ایران در نشست اخیر کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: سیاست وزارت بهداشت احیای رشته های حد واسط بوده زیرا نیاز کشور است و تنها به رشته های فوق تخصص نیاز نداریم در واقع در برخی موارد در مورد ارائه خدمات اولیه به بیماران با نارضایتی هایی مواجه هستیم و خدمات فوق تخصصی هم خوب دیده نمی شود از این رو باید بسته به صورت کامل تعریف و تامین نیروهای حدواسط، تخصصی و فوق تخصصی در کنار هم دیده شود تا بتوان رضایت و سلامت مردم را در بخش بهداشت و درمان تامین کرد.



وی خدمات بهیاری را نیاز کشور دانست و ادامه داد: این موضوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و نظر مجلس هم در مورد توجه به تربیت و آموزش بهیار مثبت است و تلاش خواهیم کرد این افراد را در قالب استخدام یا شرایط دیگری که امکانپذیر باشد به خدمت گرفت تا از نظر شغلی تکلیفشان مشخص شود.



معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بهیار تداخلی در رشته پرستاری ندارد، گفت: پرستاران قشر زحمتکشی هستند که وظایف خودشان را انجام می دهند و بهیاران هم شرح وظایف خود را داشته و تداخلی در وظایف این قشر ندارند.



کریمی یادآور شد: وجود بهیاران هم افزایی‌ها را به دنبال دارد و پرستاران با فراغ بال بهتری می‌توانند وظیفه خود را انجام دهند زیرا بخشی از وظایفی که ممکن است معطل مانده باشد بهیاران انجام خواهند داد.



وی افزود: در حال حاضر هنرستان‌های بهیاری فعال هستند و پس از سه سال با دیپلم بهیاری وارد چرخه کار می‌شوند و ما به این افراد در بیمارستان‌ها نیاز داریم./



پایان پیام

  • کد خبر : 367381
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم