خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/10 - 12:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یزدی خواه با اشاره به برگزاری نشست بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان:

سهم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی فقط 4 درصد است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از اینکه سهم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی بسیار پایین و حدود 4 درصد است، گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پژوهش و علمی مراکز آموزش عالی در کلیه بخش ها به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی ارتباطی با مزارع کشاورزان و اقتصاد روستایی ندارد.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری دومین جلسه هم اندیشی و بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، عنوان کرد: دومین جلسه کارگروه اتصال حلقه های پژوهش و اجرا با مداخله شرکت های دانش بنیان و تجاری کردن تحقیقات در اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری و با حضور مسئولین صنعت کشاورزی و شرکت های دانش بنیان و مسئولین دانشگاه های دولتی و آزاد و پیام نور تشکیل شد.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: در دنیای امروز اقتصاد مبتنی بر شرکت های دانش بنیان، سهم عمده‌ای در توسعه رفاه و برخورداری شهروندان از ثروت های خدادادی را دارد و ما باید در این حوزه فعالیت جدی داشته باشیم. 



یزدی خواه ادامه داد: در کشور عزیز ما گرچه این اقدام دیرهنگام بوده است اما فعالیت ۶ هزار و ۶۸۵ شرکت دانش بنیان و کسب میلیاردها دلار درآمد ناشی از صدور خدمات فنی و مهندسی و محصولات دانش بنیان، نوید بخش موتور محرکه اقتصاد کشاورزی کشور را دارد.



نماینده مردم  تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس اضافه کرد: متاسفانه سرمایه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و زراعت و دام و طیور بسیار اندک و حدود چهار درصد از کل شرکت ها را شامل می‌شود که بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های پژوهش و علمی مراکز آموزش عالی در کلیه بخش ها به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی ارتباطی با مزارع کشاورزان و اقتصاد روستایی ندارد.



وی با اشاره به قانون مصوب مجلس با عنوان قانون جهش تولید دانش بنیان، افزود: انتظار می‌رود با تصویب این  قانون شاهد فعالیت بیشتر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 343103
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار