خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/26 - 17:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
باقرزاده با اشاره به دو مصوبه کمیسیون تلفیق در حوزه سلامت:

سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده، مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز می‌شود/ اختصاص صد درصدی درآمد 10 درصد حاصل از هدفمندی یارانه ها به وزارت بهداشت

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف شد سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده را به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز و همچنین نسبت به اختصاص صد درصدی درآمد 10 درصد هدفمندی یارانه ها به این وزارتخانه اقدام کند.

علی اصغر باقرزاده در گفت و گو با  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در مورد واریز سهم سلامت از مالیات بر ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: دولت در لایحه بودجه 1402، درآمد حاصل از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را 35 همت پیش بینی کرد و به صورت کامل ندیده بود در حالی که باید 55 همت در نظر می گرفت اما با مصوبه کمیسیون تلفیق به 55 همت افزایش یافت.



وی افزود: از سویی سازمان خزانه داری هم مکلف شد مالیات دریافتی هر ماه را تا 15 ماه بعد بلافاصله به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.



نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت در لایحه بودجه 1402، پیش بینی کرده بود که سهم سلامت از درآمد مالیات بر ارزش افزوده ابتدا به حساب خزانه داری کل واریز شود و سپس دولت هر زمانی تمایل داشت آن را تخصیص دهد اما ما آن را اصلاح و تاکید کردیم که مبلغ دریافتی را تا 15 ماه بعد به صورت مستقیم و کامل به حساب وزارت بهداشت واریز کند.



باقرزاده با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در حوزه سلامت، گفت: بر اساس این مصوبه؛ دولت مکلف شد 10 درصد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را به صورت خالص، کامل و صد درصد صد به حساب وزارت بهداشت واریز کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357185
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار